Expertflyer - sier 0 i billettklasse, men kan bookes allikevel...

TommyL

Trangsynt
Hei!

Har fått meg et 5 dagers prøveabonnement på Expertflyer.
Jeg kikker på BA 275 fra LHR-LAS den 5.august, og får H0. Når jeg prøvebooker denne på BA.com så kan jeg booke billettklasse H. Hva kommer dette av? Mener ikke expertflyer at det ikke er H billettklasse tilgjengelig? Er ikke expertflyer oppdatert, eller er det noe jeg misser?

MVH

Tommy

Det kan være forskjellig availability/pris avhengig av point of sales, eller BA kan holde igjen seter til seg selv, eller det kan være en feil...

Ok...hadde tenkt å legge inn varsler på noen flighter, men da er det ingen vits...hvis det er slik at det kan være feil... :(

Jeg stod en sommer i Orland og skulle hjem, og hadde biz-billett med SK. SAS hadde "9-9-9"-tilgjengelighet på flighten mens lokalt hos var den grundig utsolgt.

Jeg ble lite populær da jeg etter å ha snakket med UA-sitt billett kontor (som sa "glem det, prøv en annen dag") snakket rast med SAS, fikk bekreftet plass og så meldte meg for innsjekk igjen. :p

-A

Jeg får opp H4 når jeg søker på den flighten den dagen. Søker jeg den derimot opp på ba.com, får jeg den bare i Y (som en enveisbooking)

Last edited:
Hmmm...merkelig. Det viste da vitterlig H0 der for noen timer siden...nå er det H4 som du sier Martin.
Hvis jeg booker OSL-LAS med retur den 13. så får jeg klasse H på begge segmenter.

Ah, du skal fly begge veger, og helt fra OSL? Sånt må du si i fra om ;)

Noen grunn til at du leter etter akkurat H? eg søkte opp "cheapest available" og fikk riktignok H ene vegen, men L tilbake.

Hehe ja jeg burde vel sagt det. Jeg lurer bare på hvor lenge jeg tør vente med å kjøpe billettene. Jeg regner med når H er utsolgt, vil prisen til neste klasse øke. Eller?

Jeg regner med når H er utsolgt, vil prisen til neste klasse øke. Eller?

Det er veldig normalt ja. Men man bør ikke se på alle klasser som absolutte størrelser, og Revenue i BA kan f.eks. vurdere at man tjener mer på lavere priser og kan da åpne klassene senere.

Ok, jeg skjønner. Sitter også og kikker på billetter hos United..de har Fare Lock, koster $18 for å garantere billettprisen i 7 dager, Genialt, flere selskaper skulle hatt dette :)

Ok, jeg skjønner. Sitter også og kikker på billetter hos United..de har Fare Lock, koster $18 for å garantere billettprisen i 7 dager, Genialt, flere selskaper skulle hatt dette :)

Har ikke KLM også dette? Jeg synes å ha sett noe skrevet om dette tidligere.

Hehe ja jeg burde vel sagt det. Jeg lurer bare på hvor lenge jeg tør vente med å kjøpe billettene. Jeg regner med når H er utsolgt, vil prisen til neste klasse øke. Eller?

Da skjønner jeg, H er kanskje bare en klasse som kan kombineres med en EU-connection. Det er nok litt gambling å bare kikke på den, siden den er avhengig av tilgjengelighet også på OSL-LHR. Husk at om de selger eks. dyrere billetter kan også H telles ned om de finer ut at det er for billig som det er. Rådet når det gjelder flybiletter er vel å kjøpe hvis man synes prisen er grei, deretter sjekker du ikke mer.

Har ikke KLM også dette? Jeg synes å ha sett noe skrevet om dette tidligere.

Jo det står at det er mulighet for 0-14 dager "hold" før man booker...men jeg fikk kun tilbud om å holde dem frem til den 29.juni for kr 120 per hode. Det var ikke allverden synes jeg.

Da skjønner jeg, H er kanskje bare en klasse som kan kombineres med en EU-connection. Det er nok litt gambling å bare kikke på den, siden den er avhengig av tilgjengelighet også på OSL-LHR. Husk at om de selger eks. dyrere billetter kan også H telles ned om de finer ut at det er for billig som det er. Rådet når det gjelder flybiletter er vel å kjøpe hvis man synes prisen er grei, deretter sjekker du ikke mer.

Enig med filosofien om å slå til mens det finnes. Venter på Et Amex kort som ligger i posten skjønner du, ville gjerne ha brukt det til å betale med :)

Sitter og venter på at LH skal åpne opp First (O-klasse) billetter til Asia og fikk nå opp på expertflyer at O er tilgjengelig på min valgte rute. Men finner ikke på ANA tool. 05400 fant heller ikke dette setet...

Hvor lang tid tar det før inventory oppdateres hos SAS og andre *A medlemmer?

Hvor lang tid tar det før inventory oppdateres hos SAS og andre *A medlemmer?

LH, har inventory hos Amadeus, så SAS (og andre som bruker amadeus) skal ha live tilgang. Men det kan være noen har "tatt" det sete alt, justeringer pga. marked, eller at expertflyer bruker annen GDS som er forsinket.

Back