• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Eurobonusbilletter og innkreving av fueltillegg (var: Thai har sluttet med YQ?)

fluxie

Flyprat fusentast
Medlem
Hei,
Dere må hjelpe meg. Det ser ut til at Thai har sluttet med YQ (Fuel tilegg), og drar alt inn i base fare. Betyr dette da at det koster smuler og peanøtter å fly long haul med Thai?(På samme måte som f.eks United) Noen som har bestilt Thai for Eurobonuspoeng i det siste, og kan dele hva de har betalt av avgifter?

Thomas

Attachments

• thai.png
    thai.png
    83.9 KB · Views: 395
Thai har sluttet med YQ?? Konsekvens for Companion Ticket med SAS?

Jeg booket om i dag, men fikk ingen redusert pris selv om de måtte rekalkulere skattene.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Thai har sluttet med YQ?? Konsekvens for Companion Ticket med SAS?

Hei

Du betaler skatter og avgifter pluss en fast drivstoffavgift på 116 euro dersom du bytter award-sone (f.eks europa -> s. asia). Denne avgiften er fast på 116 euro pr vei og gjelder alle star-alliance med unntak av SAS hvor det er gratis. Mange selskaper ble det plutselig veldig mye billigere å reise med.

Ikke eksempel fra Thai, men fra Lufthansa:

Fare 0.00 NOK
Taxes, Fees, Other Charges 1070.00 NOK
Fuel Surcharge 1069.00 NOK (116 euro)
Ticket Amount: 2139.00 NOK
Total Amount: 2139.00 NOK

Her reiser jeg: KRS-OSL-FRA(Lufthansa)-CUN(United)-EWR(SAS)-OSL-KRS. Siden jeg krysser fra Europa til N.Amerika i lufthansa får jeg 116 Euro i drivstoffgebyr. Men jeg får det ikke på tilbakeveien da jeg krysser tilbake med SAS. Det samme gjelder for Thai.

Last edited:

Jeg kjøpte en Eurobonusreise på økonomi med Thai BKK-OSL-BKK i oktober, og betalte bare 368 kroner totalt i skatter.

Bestilte tur med Thai for EB-poeng/CT for en måneds tid siden.

OSL-MUC SK Plus
MUC-BKK TG First
BKK-CDG TG First
CDG-CPH SK Go
CPH-OSL SK Go

Hele stasen kom på drøye kr 2.900,-.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hadde samme erfaring som Tristar, når booker på Eb poeng i november. Men en kollage booket på Royal Orchid poeng og betalte ca 400kr i avgifter scandinavia-bkk.

Hei,
Dere må hjelpe meg. Det ser ut til at Thai har sluttet med YQ (Fuel tilegg), og drar alt inn i base fare. Betyr dette da at det koster smuler og peanøtter å fly long haul med Thai?(På samme måte som f.eks United) Noen som har bestilt Thai for Eurobonuspoeng i det siste, og kan dele hva de har betalt av avgifter?

Thomas

Det er forskjell på hva Thai har i YQ på revenue billetter kontra hva SAS krever inn av YQ på Eurobonus-billetter med TG ;)

Back