Eurobonus vs. Norwegian Reward, hvilket kort gir best opptjening på bruk?

Fokker 50

ScanFlyer Blue
Eurobonus vs. Norwegian Reward, hvilket kort gir best opptjening på bruk?

Når man handler med et BankNorwegian-kort, får man vel 1 poeng pr. hundrelapp?

Og hvis man har et slikt kombinert Eurobonus-mastercard så får man 10 poeng pr. hundrelapp?

Så da lønner det seg å bruke Eurobonus-mastercard'et? Sikkert noen som har regnet på dette?

Re: Eurobonus vs. Norwegian Reward, hvilket kort gir best opptjening på bruk?

Hvis du tjener 1,- per hundrelapp på en BankNorwegian kort og 10 kroner på en hundrelapp på et EB MasterCard/Diners Club skjønner jeg ikke spørsmålet.

1<10 = EB co-branded er best

Ja, ser nå at spørsmålet ser teit ut. Men tenkte på om det var noen faktorer utenom selve opptjeningen. Ser nå f.eks. at selve kortet hos SAS koster 345,- i året å ha (selv om førsteåret spanderes av SAS...)

Er selve poengene like mye verdt hos SAS og Norwegian da?
1 poeng = 1 kr.?

Er selve poengene like mye verdt hos SAS og Norwegian da?
1 poeng = 1 kr.?

Ja, 1 CashPoint tilsvarer 1 krone ved kjøp av flybilletter hos Norwegian.

Ja, 1 CashPoint tilsvarer 1 krone ved kjøp av flybilletter hos Norwegian.

På EB da?
1 poeng kan umulig være verdt 1 krone der....
Det koster 46 øre å kjøpe ekstrapoeng på EB.

En fordel med Norwegian Reward er at man vet man kan benytte cashpointene uansett, det er ikke avhengig av ledige bonusseter. På den annen side har jo EB en langt flere fordeler om man har status etc som Norwegian ikke har. Det er ikke lett å sammenligne nøyaktig verdien av et EB-poeng og 1 Reward-cashpoint.

Og hvis du skal kjøpe deg frem til en billett med EB poeng til 46 øre per stykk, blir det en rimelig dyr t/r billett f.eks. innenlands i Norge: kr 5520 + avgifter

Og hvis du skal kjøpe deg frem til en billett med EB poeng til 46 øre per stykk, blir det en rimelig dyr t/r billett f.eks. innenlands i Norge: kr 5520 + avgifter

Tror ikke det er en reell problemstilling for det fleste ...

Tror ikke det er en reell problemstilling for det fleste ...

Jeg tror kanskje at Kurt sitt poeng var at 1 eurobonuspoeng umulig kunne være noe i nærheten av å være verdt selv 46 øre. Bare min tolkning, så Kurt får gjerne korrigere meg om jeg tar feil....:)

Trikset er å kjøpe masse varer hos Elkjøp. Så veksle inn poengene i en flybillett. Deretter returnere varene til Elkjøp etter 30 dager. Da blir vel flybilletten gratis :)

Trikset er å kjøpe masse varer hos Elkjøp. Så veksle inn poengene i en flybillett. Deretter returnere varene til Elkjøp etter 30 dager. Da blir vel flybilletten gratis :)

Tja, mine erfaringer med Elkjøp er nå at det fort går med en del tid når noe skal kjøpes inn der. Tar man tidskostnaden med i betraktning så går vel fort vinningen opp i spinningen for noen, mens andre som ikke synes at det gjør noe å stå i kø/bruke til på elektrobutikk får en gratis flybillett....:)

Tja, jeg skal faktisk inrømme at en gang vurderte jeg sterkt å slå til på en ren poeng-tur. Husker ikke om det var halv pris på å kjøpe poeng, eller halv pris på å brude dem, men da blir plutselig prisen rimelig OK om man skal en komplisert tur fra 2 "småsteder".

Ta f.eks. TRD-TKU som jeg reiste en del, begge er innenfor norden, men reisen koster fort over 4000kr tur -retur. Da kan det bli lønnsomt med 6000poeng til 46øre, eller 12000 til 23øre. Dog, dette er av de mer spesielle tilfellene, og jeg endte opp med en DY-AY kombo til ca 2600kr tur /retur via OSL og HEL

Tja.... EB-branded Diners koster feks 695,-/år. Mao, så må du opp i eit forbruk på 6950,- for å gå i null..... Sååå kan opptjeninga starte.... Men så får du jo tilgang til ein haug med lounger... bare så dumt at dei ikkje finst i Norge.

Tja.... EB-branded Diners koster feks 695,-/år. Mao, så må du opp i eit forbruk på 6950,- for å gå i null.....
Gitt at du får "vekslet inn" 1 EB-poeng for 1 kr, noe som vel er lite realistisk?

En kamerat tenkte på å bruke EB poeng til DXB og fant ut at hvert poeng var verd 2.2 øre, så han tar ut hotell i stedet...:cry:

Hvis du tjener 1,- per hundrelapp på en BankNorwegian kort og 10 kroner på en hundrelapp på et EB MasterCard/Diners Club skjønner jeg ikke spørsmålet.

1<10 = EB co-branded er best

Velger man SAS EuroBonus American Express får man 20 poeng per hundrelapp (i Sverige), samt 15 poeng for Diners og 10 for MasterCard.

Last edited:

Det interessante spørsmålet er jo ikke hvor mange poeng man får per hundrelapp, men hvor mange poeng man må bruke for å få en bonusreise, evt. hvor langt man kommer. Hvor langt kommer du for eksempel for 10000 Eurobonus-poeng? Ingen steder, med mindre du har et merkelig ønske om å fly innenlands i DK. ;) Derimot kommer du deg faktisk et stykke med 1000 Rewards-poeng, og ikke er man forhindret av begrenset antall bonusseter heller. På den annen side, har man handle- og/eller reisevaner som gjør at man blir sittende med haugevis av poeng kommer man seg til langt mer attraktive destinasjoner med EuroBonus enn med Rewards, i tillegg til at man har mulighet til å oppgradere til (bedre) service, så man bør vel se an hvor mange poeng det er realistisk å tjene opp.

Last edited:
Back