Et par uvanlige og noen vanlige fra Sola 19.Mai

Vede

ScanFlyer Dusty
Medlem
DSC_0258-1.jpg

Det at Norwegian har flyttet alle utenlands avganger fra BGO til SVG har gjort at det har vært travle dager for oss og SVG har sitt ut som en stor DY hub. Her har du to av tre av dagens fjernparkerte Norwegian fly. Vi har i det siste hatt 5 nattstopp fly mot normalt 3 der 1 av dem går til BGO.

DSC_0270.jpg

Hola Airlines opererte WAW-SVG-WAW. Egentlig en BGO flight.

DSC_0277-1.jpg

AtlasJet var også innom. Her på vei til AES.

DSC_0281.jpg

Snart fotball EM. :colgate:

DSC_0291.jpg

1 av dagens to høydepunkt. En Alitalia A321.

DSC_0297.jpg

DSC_0298.jpg

DSC_0320.jpg

Det andre høydepunktet og det største. En VC-10 fra Royal Airforce.

DSC_0324.jpg

Mitt første av LN-WDE

DSC_0326.jpg

Denne har stått på Sola noen dager nå. Kanskje RRA kan forklare hvorfor den står her. Snag?

DSC_0328.jpg

DSC_0335.jpg

DSC_0342.jpg

DSC_0348-1.jpg

Setter pris på kommentarer...

Woew! VC10 er bare sykt stilig! :up: Elsker også fargene til Alitalia. Det siste bildet var utrolig flott også :) Fargene på halen til airBaltic-maskinen og himmelen passet godt sammen :) Well done!

NYDELIGE bilder! Har merket stor Norwegian aktivitet her i det siste ja. Hva mangler på disse bildene for at det skal bli a.net eller jetphotos.net materiale?

Fine bilder ,men på min sjerm her så er mangler det endel på skarphet i bildene. Det virker som de er tatt på litt lav lukkerhastighet.

Ser du også har "pushet" fargene ganske bra her, så de ser litt overdrevet ut. men ellers har jeg ikke noe veldig å utsette her :)

Jetstreamen fra Eastern Airways står på Sola grunnet charteroppdrag til Aberdeen og Donnegal, flight T3 1036. De har derfor startet sommerbase her i Stavanger, så vi kan vente oss flere besøk av denne typen maskin gjennom sommeren....

Er en del heat blur fra bakken som ødelegger skarpheten. Men har ikke gjort så mye med fargene.

Jeg ser du stort sett har en blender på f/14, imens f/8 er mer enn nok. Da ville du også fått raskere lukkertid og/eller kunne sette ned ISO-veriden. (Uten at jeg synes at 400ISO er synlig i bildene, eller at jeg ser noe som kan skyldes sein lukkertid).

Takker for tips seilfly. Har ikke mye peiling på innstillinger osv. så slike kommentarer setter jeg stor pris på.

Back