Et par bilder jeg tok tidlig idag

Yankee

ScanFlyer Gold
Jeg vet bildene ikke er perfekte, men jeg syns de ble bra å siden at jeg ikke har noen erfaring med å ta bilder i mørke så jeg ville legge de ut her.

Dette er mot lasteområdet hvor de store cargoflyene pleier å stå. (F-stopp: f/4, Eksponeringstid: 1/2 sekund, ISO-400, kamera på stativ)
c7eedf83.jpg

Å for de som ikke er så godt kjent her borte så ser man flyplass hotellet her. (F-stopp: f/4,5, Eksponeringstid: 1 sekund, ISO-1600, kamera på stativ)
be5f354c.jpg

Last edited:
Fin start!

Fra my n00b-point of view ville jeg ikke satt blender så lav, for da blir det fort uklare områder i bildet - og det er jo vanskelig å fokusere helt korrekt når det er mørkt.

Så ville jeg prøvd å sette ned lukkertiden litt, evt ISO (men ikke begge :p )- for å få mindre "lys-blob" over lyskildene.

Iallefall ville jeg hatt større fokusområde og prøvd å fått vekk lys-blob'ene. Men om mine råd er korrekte for å få ordnet på dette veit jeg ikke om jeg er helt sikker på. Lov å prøve seg iallefall :colgate:

Det viktigste er å gjøre som du gjør: eksperimenter! :)

Helt enig Polaris, men inatt sleit kamera mitt med å fokusere å av de 150 bildene jeg tok totalt iløpet av ca 1 time så var det disse som var klarest, nå må jeg bare finne igjen den fotoboken jeg fikk til jul :P

Back