Erling Braut Haaland kjøper fly

C130

ScanFlyer Gold
Erling Braut Haaland kjøper fly

Fotballgutten Erling Braut Haaland har, sammen med sin far og to lokale bedrifter, kjøpt seg fly.
Et Piper M600 til 25 millioner kroner.

Fra E24.no:

Flyet får sitt registreringsnummer hos Luftfartstilsynet i dag, torsdag.

Alfie og Erling Braut Haaland har slått seg sammen med to større entreprenører og etablert selskapet Sola M600 AS, som formelt skal eie flyet. Selskapet har base på Stavanger lufthavn, Sola.
Ved siden av Erling Braut og Alfie Haaland, som eier 37,5 prosent av selskapet, er det entreprenørene Bertelsen & Garpestad og Velde Industri som eier flyet. Daglig leder og stor eier i Velde-konsernet, Egil Velde, har selv flysertifikat.
https://e24.no/naeringsliv/i/Vq0qP1...-privatfly?referer=https://www.aftenbladet.no

Re: Erling Braut Haaland kjøper fly

"Flyentusiast Jarle Finsveen er styreleder i selskapet, men han er ordknapp når det gjelder selskapets virksomhet og hva superstjernen Erling Braut Haaland skal bruke flyet til."

Zhe question is: er han medlem av flyprat? Ellers qualifiserer man ikke som flyentusiast!

25 millioner for et en-motors fly?
Kanskje er jeg gammeldags, men en brukt King-Air, eller en brukt Citation hadde kanskje vært like så bra.
(Skjønt det er enkelt å bruke andre sine pæng)

Kanskje er jeg gammeldags, men en brukt King-Air, eller en brukt Citation hadde kanskje vært like så bra.
(Skjønt det er enkelt å bruke andre sine pæng) ��

Ingenting er som å ha noe helt nytt vet du :-)
Det er jo det samme med en ny bil kontra en som bare er ett år eller to.

Syns jeg leste en plass flyet var fra 2017.

Stusser litt på valg av flytype, men det er jo deres valg.

Single engine IFR med en passasjer som er verdsatt til 1 1/2 milliard kr i transfermarkedet ville nok ikke vært mitt råd hvis jeg hadde blitt spurt.

:fly

Spørs jo om han faktisk skal bruke det så mye eller om det her er mye snakk om utleie?

Spørs jo om han faktisk skal bruke det så mye eller om det her er mye snakk om utleie?

Det står i artikkelen at den ikke skal leies ut til eksterne. Vesentlig billigere i drift enn en King Air, Citation eller tilsvarende da.
Noen som vet om det er mulig å utruste den med Garmin Autoland i ettertid, siden den vel har Garmin G3000?

(Skjønt det er enkelt å bruke andre sine pæng) ��

Det er vel en grunn til at det er rimelig få kingair på private hender.
Enmotors gir nok mye mer fly for pengene. Hadde det vært mine penger så tror jeg hadde gått for TBM930, men de har sikkert gjort et veloverveid kjøp.

Hvis gutten er interissert i å lære å fly, så er vel en-motors fly stedet å begynne...

Scooter01

Hvis gutten er interissert i å lære å fly, så er vel en-motors fly stedet å begynne...

Scooter01

Hvis intensjonen er å lære å fly så er det for mye Møllers tran.

Og helt feil inngangsvinkel.

:fly

Selv om det virker som han foretrekker mer bekvemme fly, dog fæle klær, når han reiser

E2EtGxEWUAEzB3P

Back