Jeg har fløyet en ERJ-145 en gang, og det blir og den siste. Det var EWR-BWI for ganske nøyaktig 1 år siden. Jeg trodde jeg skulle dø.
Continentals ERJer flys av ExpressJet, som ikke har den beste trackrecorden (se på styrten i Buffalo).
Flyet var skittent og i dårlig forfatning. Flyvertinna virket sliten. Under take-off kom det en kraftig risting fra halen - det føltes som om halen skulle falle av. Resten av flighten var uproblematisk helt fram til innflygningen. Jeg har aldri vært mer redd i mitt liv. Jeg syntes vi gikk veldig høyt, piloten syntes nok det og, og en av de (sikkert copiloten) senket like gjerne flapsen rett ned, hele veien. Flyet begynte å riste og nesa gikk opp i været. En dame bak meg skrek, og i cockpiten hørte jeg: (satt på første rad) "What are you doing!?" "Flaps 10! #%!* thrust!" Nesa gikk ned, og omsider fikk vi gjort en hard landing.
Jeg anbefaler dere å aldri reise med regionalfly i USA, særlig ikke ERJ145 eller ExpressJet.
Continentals ERJer flys av ExpressJet, som ikke har den beste trackrecorden (se på styrten i Buffalo).
Flyet var skittent og i dårlig forfatning. Flyvertinna virket sliten. Under take-off kom det en kraftig risting fra halen - det føltes som om halen skulle falle av. Resten av flighten var uproblematisk helt fram til innflygningen. Jeg har aldri vært mer redd i mitt liv. Jeg syntes vi gikk veldig høyt, piloten syntes nok det og, og en av de (sikkert copiloten) senket like gjerne flapsen rett ned, hele veien. Flyet begynte å riste og nesa gikk opp i været. En dame bak meg skrek, og i cockpiten hørte jeg: (satt på første rad) "What are you doing!?" "Flaps 10! #%!* thrust!" Nesa gikk ned, og omsider fikk vi gjort en hard landing.
Jeg anbefaler dere å aldri reise med regionalfly i USA, særlig ikke ERJ145 eller ExpressJet.