• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Eritrea svartelister Ethiopian Airlines

Someone

Moderator
Medlem
Er jaggumeg ikke mange årene sine ET lanserte en rute fra Asmara til OSL, selv om de på det tidspunktet hadde glemt å sjekke rettigheter og sende korrekte søknader. Så den ble vel aldri noe av, men likevel.
 
Dette er politikk og gamle regionale konflikter. Eritrea var en del av Etiopia og startet i 1961 en frigjøringskamp som tok slutt med de facto uavhengighet i 1991 (de jure i 1993) og Etiopia ble ett av Afrikas mange land uten kyststripe. I 1998 startet Badme-krigen mellom de to landene og den holdt på i to år. Grensekonflikten som utløste krigen ble muligens løst i 2018, men det ulmer mellom dem. Det er borgerkrig i Tigray-provinsen som ligger på grensa til Eritrea.

Etiopia var involvert i Somalia da det landet raknet totalt, dvs de invaderte Somalia. Noe som ikke akkurat gir grobunn for samarbeid som vi også ser andre steder. Nå er heller ikke Somalia et stabilt land.

Flag carriers er fortsatt viktig i unge land og de symboliserer landet. Det er nok også en viss motstand mot Etiopia siden de har suksess og "tar så mye plass".
 
Back
Top