Erfaringer med Widerøe TRD - CPH?

Hartson

ScanFlyer Blue
Erfaringer med Widerøe TRD - CPH?

Drar til København i juli sammen med min kone, jeg har reist samme distanse for en evighet siden, men husker knapt turen.

Hvilke erfaringer har dere med Widerøe fra Trondheim til Køben? Hvor gamle er flyene? Jeg har reist med med widerøe, men da med mindre fly i nordnorge.

Re: Erfaringer med Widerøe TRD - CPH?

Widerøe flyr med Dash8-Q400 mellom Trondheim og København, et meget behagelig fly, gode seter og god beinplass. Bruker vel i underkant av 1:50 nedover. Stille er det også ombord.
Eneste minuset synes jeg er toalettene, som kan være litt trange.
Kan trygt anbefale å benytte WF mellom TRD og CPH :) :) :)

Bestiller du billetter gjennom WF-logoen oppe til høyre,støtter
du også forumet med noen kroner ;) ;) ;)

Jeg har mange turer mellom TRD og CPH med widerøe, og det er ingen negative minner. Flyene er de største flyene til Widerøe, Q400, og de er alle sammen nye og friske innvendig.

Kan ikke gjøre noe annet enn å støtte foregående innlegg. VIl bare legge til at crewet alltid har vært hyggelige og serviceinnstilte på mine flyvninger med ruten.

Takk for tilbakemeldingene.

Hvordan pleier dere å fra fra lufthavnen til sentrum? Husker faktisk ikke hvordan jeg dro sist, annet enn at jeg tok taxi til Kastrup på hjemveien.

Takk for tilbakemeldingene.

Hvordan pleier dere å fra fra lufthavnen til sentrum? Husker faktisk ikke hvordan jeg dro sist, annet enn at jeg tok taxi til Kastrup på hjemveien.

Kommer an på hvor du skal, men både Metro og tog inn til sentrum går raskt

Kommer an på hvor du skal, men både Metro og tog inn til sentrum går raskt

Hvis du skal til området Nyhavn/Kgs Nytorv så tager du Metro. Hvis det er området omkring Rådhuspladsen/Hovedbanegården så er det vanligt tog. Begge tager ca. 20 min. Metro kører ca hver 5-7 minut og tog ca hvert 15. minut.

Begge dele er yderst effektivt og billigt.

Widerøe flyr med Dash8-Q400 mellom Trondheim og København, et meget behagelig fly, gode seter og god beinplass. Bruker vel i underkant av 1:50 nedover. Stille er det også ombord.
Eneste minuset synes jeg er toalettene, som kan være litt trange.
Kan trygt anbefale å benytte WF mellom TRD og CPH :) :) :)

Veldig enig -men stille?! -då er det muligens litt ulik oppfattning av "stille" -for eg synes det burer godt -langt meir enn støyen samanlikna med ein b737.

Hvis du skal til området Nyhavn/Kgs Nytorv så tager du Metro. Hvis det er området omkring Rådhuspladsen/Hovedbanegården så er det vanligt tog. Begge tager ca. 20 min. Metro kører ca hver 5-7 minut og tog ca hvert 15. minut.

Begge dele er yderst effektivt og billigt.

Skal bo på Clarion Collection Hotel Mayfair.

Hva bråk på flyet angår så regner jeg med at Q400 bråker mindre enn standardutgaven til Widerøe? For oss som har opplevd twin otter blir jo alt stille :)

Skal bo på Clarion Collection Hotel Mayfair.

Hva bråk på flyet angår så regner jeg med at Q400 bråker mindre enn standardutgaven til Widerøe? For oss som har opplevd twin otter blir jo alt stille :)

Så er det toget til Hovedbanegården der er lettest. Mayfair ligger få hundrede meter fra Hovedbanegården.

Når du kommer gennem tolden går du ned for enden af check-in området og tager rulletrappen ned på togplatformen. Køb billet i automaterne inden du tager rulletrappen ned.

Veldig enig -men stille?! -då er det muligens litt ulik oppfattning av "stille" -for eg synes det burer godt -langt meir enn støyen samanlikna med ein b737.

Ment i forhold til at det er en dæsj så bråker det lite..... ;)

Ment i forhold til at det er en dæsj så bråker det lite..... ;)

Og så kommer det anpå hvor man sitter. I propellfly må man sette seg lengst unna motor og propell, dvs. bakerst.

Jeg hadde tenkt å lage en skikkelig "reiserapport" med bilder, men da speilreflekskameraet gikk i bakken med et knas forsvant noe av skrivegleden :)

Uansett, kan konkludere med at jeg anbefaler både Widerøe og hotellet (clarion Mayfair) om noen skal ta turen til København fra Trondheim. Flyet var i rute begge veier, vi brukte 1 t og 50 min ned, og 1 t 30 min opp. Benplassen på flyet var god, servicen også. Q400 bråker selvsagt mer enn "vanlige" SAS/Norwegian 737, men verken jeg eller kona tenkte noe spesielt over støynivået. Det skal dog sies at det sikkert finnes stillere setevalg enn rad 4 på disse flymaskinene.

Jeg velger gjerne Widerøe igjen, selv om Norwegian starter opp på samme rute. I hvert fall om prisen er god.

Hotellet anbefales som nevnt over. Flotte rom, god service, og en utrolig spesiell/koselig atmosfære. Veldig god frokost, man tilbyr også gratis kaffe og frukt hele dagen, samt en liten kveldsbuffet. 4 min gange fra jernbanen.

Det skal dog sies at det sikkert finnes stillere setevalg enn rad 4 på disse flymaskinene.

Min erfaring med alt fram -100 til -400 er at på Dashene bør man sitte så langt bak som mulig (dvs. lengst unna propellen)

Har reist denne ruten svært mange ganger. Greit nok, men har du f.eks C klasse eller Y+ billett er jo serveringen like elendig som i economy. Bør kunne forvente noe mer når du reiser med rådyre billetter.

Back