Erfaringer med Premium Voyageur (Air France)

Roxman

ScanFlyer Gold
Er det noen som har erfaringer med Air France's Premium Voyageur. Pris forkskjellen mellom en flygning i vanlig Eco og Premium Voyageur er på litt over 2000 kr, og lurer på om prisen er vært det? Noen tips?:) Er foresten snakk om en flygning på 11 timer, mellom PEK og CDG.

EDIT: Fant en annen tråd, men den omhandlet stort sett opptjenning av miles. Jeg tenker mer på service, og comfort.
 
Last edited:
Comfort er soleklart bedre, jeg har bare sett men ikke faatt proeve setene, men de ser ut til aa vaere blant de bedre Y+ setene.....saavidt jeg har sett blir maten servert i fra samme vogn som den vanlige Y - men det kan vaere noe oppgradert her ogsaa...jeg vil si det er vel verdt NOk 2000 paa en saa lang strekning
 
Det samme som jeg også spurte etter, men det var i grunn bare SAS-Steward som hadde noen konkrete erfaringer. Setene er bedre enn economy, men service og servering er det samme som på vanlig economy (ifølge airfrance.com). Det er visstnok en viss forskjell på om du skal fly med 777 eller f.eks. A340, da førstnevnte har en nyere versjon av konseptet.
 
Iallefall slik jeg forstod det på airfrance.com, at den nye Premium Voyageur foreløpig kun er installert på B77W og B772.

Jeg har selv sett den paa baade A340 og A330 - Seattle flightene, A380 hadde ogsaa Premium Voyager...

Alle flightene jeg har hatt i hoest med AF har hatt P.V. (SEA-CDG-SEA x 3 pluss JFK-CDG)

Air France har et par forskjellige produkter avhengig om det IC eller "innenlands" flighter. Med innenlands menes ruter til tidligere Franske Kolonier/Interesse omraader (f.eks. Karibieen, Le Renuion etc.) Disse ble historisk operert av Air Charter som var Air France sin Charter Operasjon. Etter at Air Charter ble innlemmet i Air France finnes det 2 varianter paa mange av flytypene: en med liten Business og en enorm haug med trange Economy Seter, noen av disse har ogsaa faat en lite Premium Voyager - i hovedsak gaar dissse marerittene fra Orly, men St.Martin gaar vel fra CDG med en slik konfigurasjon. Los Angeles hoerer til den "normale" Air France operasjonen - dvs. langt bedre benplass og 3-4 klasser avhengig av flytype - 77W har 10 i bredden ogsaa paa denne operasjonen, men bedre pitch.
 
Last edited:
Jeg har selv sett den paa baade A340 og A330 - Seattle flightene, A380 hadde ogsaa Premium Voyager...

Du svarer ikke helt på det jeg skriver, etter hva jeg forstod på airfrance.com var at 777 og A380 (glemte den siste gang jeg postet :)) har en nyere versjon av PV-produktet enn hva som er på f.eks. A340. Og i og med at bevertning og slikt er som i economy, så vil jeg anta at det er blant annet setene som er forskjellig. :)
 
Du svarer ikke helt på det jeg skriver, etter hva jeg forstod på airfrance.com var at 777 og A380 (glemte den siste gang jeg postet :)) har en nyere versjon av PV-produktet enn hva som er på f.eks. A340. Og i og med at bevertning og slikt er som i economy, så vil jeg anta at det er blant annet setene som er forskjellig. :)

Jeg utrykte meg uklart, A340 og A330 som jeg har fløyet med har identisk P.V. som 777 og A380...
 
Back
Top