Erfaringer med Peach Aviation?

Fløy Peach Aviation mellom ICN og KIX i fjor. Det var eit heilt standard lavprisselskap. Gjorde ikkje noko inntrykk verken den eine eller andre vegen. Einaste spesielle med dei var at dei prøvde seg på "A og F går først ombord, så B og E og til slutt C og D". Funka ikkje spesielt godt gitt ;)
 
Pusher denne litt opp igjen. De har nå vokst en god del siden oppstart, og har 36 fly. De er de eneste som flyr fra vestlige Japan (hovedøyene) sørover til Ishigaki direkte (ellers via TYO eller OKA = uinteressant). Ruten det er snakk om er FUK-ISG, og ser de ikke har lagt ut S25 enda da det kun er mulig å bestille ut W25/mars på hele nettverket deres. Billetten jeg ser på er i april.

Noen som vet når billetter legges ut? Noen ny erfaringer enn de over? Antar ganske standard japansk ‘wannabe’ lavkost.
 
Pusher denne litt opp igjen. De har nå vokst en god del siden oppstart, og har 36 fly. De er de eneste som flyr fra vestlige Japan (hovedøyene) sørover til Ishigaki direkte (ellers via TYO eller OKA = uinteressant). Ruten det er snakk om er FUK-ISG, og ser de ikke har lagt ut S25 enda da det kun er mulig å bestille ut W25/mars på hele nettverket deres. Billetten jeg ser på er i april.

Noen som vet når billetter legges ut? Noen ny erfaringer enn de over? Antar ganske standard japansk ‘wannabe’ lavkost.

Billettene for S25 nå lagt ut, som forventet egentlig når man ser pressemeldingene fra de siste 4 årene :P #avgeek4life

https://www.flypeach.com/en/corporate/press
 
Peach Aviation har for øvrig Kadett avtale med Pilot Flight Academy. De har syv kadetter under utdanning på Torp i dag.
 
Billettene for S25 nå lagt ut, som forventet egentlig når man ser pressemeldingene fra de siste 4 årene :P #avgeek4life

https://www.flypeach.com/en/corporate/press

Alle rutene for S25 ble ikke lagt ut ved forrige melding, så fulgte med ukentlig frem til 'min'/ønsket rute kom, og rundt juletider kom den. Står på siden deres at S25 is to be finalized by 29 januar.

Ellers interessant/snodig erfaring, fikk ikke bestilt FUK-ISG på MM293 uansett hva jeg gjorde online - fikk bare opp melding om at booking was interrupted. Hjalp ikke prøve flere kredittkort eller endre alt mulig rart. Til slutt fant jeg et telefonnummer, og de svarte meg i løpet av 8 sekunder (mens ANA, deres eier, tok 43 min nylig!) og fikk hjulpet meg. Det kostet 500 kroner ekstra, samtidig får vi flydd direkte, nytt flyselskap samt totalpris på 2,5t for 3 betalende er uansett < 2500kr. Satser på det er første og siste gang jeg bruker call center, selv om de selvsagt var meget høftlige som japanerne jo er :) 22. april blir det Peach, og skal ta en peach på Peach ;)
 
Jau jau, etter livets første flybooking via tlf (mer vanlig i gamle dager, hehe) så fløy vi FUK-ISG i går. Flyselskapene i Japan legger ut innenriks forholdsvis sent, spesielt sammenlignet med andre land og bakgrunnen er nok de store mengdene folk/mennesker som flyr uansett kostnad.

Peach er lavprisselskapet til ANA og var eneste aktuelle for oss fordi de flyr alene fra FUK til ISG, noe som passet vår Japan-tur bra. Totalopplevelsen kan oppsummeres som kjedelig / no frills (fra avgeek perspektivet). Innsjekk begynner på sekundet 1,5t hvor man først får boardingkort på maskin (online innsjekk ikke mulig), deretter kø med baggasjen som skal veies og måles i alle bauger og kanter. Selv reisevognen skulle måles, og da begynte tålmodigheten min å bli utfordret… vognen er jo innafor fra produksjonen/design fasen, men her skulle det sjekkes. Som forventet gikk det fint. Innsjekket baggasje skal maks være 20kg, og håndbagasjen 7kg, og vi hadde sørget for å være innenfor på dette heldigvis!

Etter all veiingen og målingen måtte vi selv ta med baggasjen til strålingmaskin hvor det sto 5 stykk og gjorde ca. nada. Deretter gikk vi gjennom security og til gate, hvor vi var en liten time før avgang. Boarding begynte presis 30 min før og stengte 20 min før. Unødvendig stress spør du meg, siden vi hadde med to små. På flyet var det trangt, selv for lille meg (i norsk forstand). Flyvertinnene var som japanere flest hyggelig, men la merke til ca. 0 salg av drikke-/matvarer på den 1t45m flyturen. De prøvde ikke særlig.

ATC-congestion så avgang ble ca. 30min forsinket, og tipper det skjer hver dag fordi flyet tar aldri av før nærmere 13 tross blokktid 1220. Landet akkurat på tid 1440, og baggasjen kom så fort som jeg aldri har opplevd i Norge selv med prioritet. Vil jeg fly dem igjen? Kun hvis de er eneste direkte mulighet mellom A-B.

Og forresten; de tilbyr kun direkte fly, mellomlandinger må man ta på egen kappe!
 
Back
Top