Erfaringer med Emirates' økonomiklasse

geha

ScanFlyer Blue
Erfaringer med Emirates' økonomiklasse

Mye snakk om bussines-og første klasse med dette selskapet. Men hvordan er det på økonomi? Benplass - pitch - smale eller brede seter? Noen som vet?

Re: Emirates kommer til Oslo 2. September! Bli med på fest!

Mye snakk om bussines-og første klasse med dette selskapet. Men hvordan er det på økonomi? Benplass - pitch - smale eller brede seter? Noen som vet?

De har 10 seter i bredden på økonomi, det er ett mer enn f.eks Qatar eller Thai Airways har i tilsvarende maskiner. Så det er relativt trange seter. Men så er sikkert soft produktet meget bra (service, mat, underholdning etc)

Mens jeg opplever EK som blant de med best benplass på økonomi og aldri reagert på bredden på setene og det er mitt favorittselskap av de jeg har prøvd mtp økonomi

Det var nyttig. Takk for tips! Blir vel til at en legger igjen noen kroner hos sjeikene da....som om ikke de hadde nok fra før!!

Ut september vil uansett Emirates tilby den beste plassen i economy:p

Nå har jeg ikke prøvd det selv, men i følge SeatGuru er det 32 i pitch i economy. Ellers så er vel servicen veldig bra selv i economy med Emirates?

Last edited:

Kun en servering ned på grunn av at flytiden ikke overstiger 7 timer. Her har Qatar de gangene jeg selv har fløyet i Economy fra OSL, hatt 2 serveringer.

Hjem har EK 2 serveringer da turen kommer rett over 7 timer.

Synes plassen var noe trangene enn hos Qatar. Derimot synes jeg crewet var mer uformelle enn hos Qatar. Kanskje bare meg, men var litt Qantas over crewet. Korrekte, elegante, men behagelig uformelle i sin jobb i kabinen.

Mulig jeg er en smule hjernevasket, men mine opplevelser på Emirates economy har vært bedre enn de jeg har hatt på Qatar. Maskinen de har på Oslo har samme benplass som Norwegian sine 787 og gir ikke direkte premiumfølelsen. Nå synes jeg benplass er viktigere enn bredden. Jeg synes også maten har vært bedre og servicen upåklagelig.

Men ingen av de slår SQ på economy.

Noen liker morra og noen..;)

Mulig du har rett i det. Har bare testet business i Qatar sin 787, ikke economy.

Vi reiste med Qatar economy T\R Oslo Dubai i mars, og eg var veldig fornøyd med både benplass og service ombord. No har ikke eg reist med Emirates, så er litt vanskelig å sammenligne :)

Re: Erfaringer med Emirates' økonomiklasse

På tirsdag kan du få en fersk oppdatering fra EK på øko.
Som tjukkas regner jeg med det blir trangt og "jævlig".
Gruer meg allerede :cool:

Jeg fløy CPH-DXB-CPH med Emirates sin 777-300 i fjor. Jeg syntes det var en behagelig reise, og at plassen var god sett i forhold til alternativene på ruten (f.eks. Norwegian eller KLM).

I økonomi så er min erfaring at

• Emirates 777-300 har bedre plass enn Qatar Airways 787
  • Emirates 777-300 har dårligere plass enn Qatar Airways 777-300

Vurderer aa stoppe innom DXB paa vei hjem fra LAX. Noen som har erfaring med denne 16 timer turen? Er det to maaltider i eco?

Vurderer aa stoppe innom DXB paa vei hjem fra LAX. Noen som har erfaring med denne 16 timer turen? Er det to maaltider i eco?

To måltider eller ikke, jeg ville pustet rolig, telt til hundre og igjen overveiet ideen om 16t i eco.. ;)

To måltider eller ikke, jeg ville pustet rolig, telt til hundre og igjen overveiet ideen om 16t i eco.. ;)

Hehe ja, men litt derfor jeg lurer paa serveringer ogsaa. Om det er et ekstra maaltid vil det bidra til aa fylle de 16 timene ytterligere.

16 timer i eco, høres fryktelig lenge ut. Iallefall om du har 2-3kids som griner og hyler samt en shitkid som bruker sete ditt til boksepute.

Man burde nesten fått medalje for å utsette seg selv for noe sånt :p

Jeg vurderer OSL-DXB i eco t/r nå i månedsskiftet, prises til 3,500.-, noe som jo er omtrent like mye som flyskattene med LH dersom jeg skulle brukt bonuspoeng.
Er EK GOLD (gifted, ikke earned), noen med erfaring i hvordan EK behandler statuspassasjerene sine ombord?

Har de i det hele tatt priser LAX-OSL med EK? Det er jo en veldig tungvin rute... Fikk ikke noen pris på dette i Amadeus iallefall

Back