• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Er Volmet fortsatt i drift?

Re: Volmet

128.600, var det ikke? Synd at den er borte. Men de samme data er vel tilgjengelige via datalink. Likevel, husker at følelsen av "snart hjemme" kom snikende da jeg kunne høre "Oslo VOLMET".

Takk for påminnelse om hvor gammel man er..:rolleyes:

Brukte endel, men ikke for mye volmet i sin tid.
Nå for tiden trykker man på knapp i styrehuset og får siste skrik av vær og føre på papir strimmel, slipper å presse «headsett» rundt ørene, sivilisert nå må vite. :cry:

Takk for påminnelse om hvor gammel man er..:rolleyes:

Nå for tiden trykker man på knapp i styrehuset og får siste skrik av vær og føre på papir strimmel, slipper å presse «headsett» rundt ørene, sivilisert nå må vite. :cry:

"Papir"? Du er visst gammel ja :old ;)

Men joda, det hender vi printer det ut hvis vi føler for det :)

Tror faktisk ikke det er mere enn 3 år siden jeg hørte på Volmet sist over Russland et sted. Nesten litt mimring.

AKtuell Metar/Taf er alltid tilgjengelig i en mobiltelefon nær deg. Jeg bruker app'en AVIA Weather. Men det er kanskje ikke så lett tilgjengelig i cockpit in flight?

Back