• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Er Pratt & Whitney på vei ut av markedet?

LN-AFG

ScanFlyer Gold
Medlem
Er Pratt & Whitney på vei ut av markedet?

- Med problemer ved introduksjonen av PW6000, som enda ikke er sertifisert på A318.
- PW8000 med gearbox, som enda ikke er lansert, mye pga Boeing som var litt konservativ i valg av motorer til 787.
- Færre og færre kunder til PW4000 serien på A330 og B777.
- 757 som ikke er i produksjon lenger, og 767 som snart forsvinner fra markedet...

så er det mange som sier at PW sliter veldig tungt med sitt sivile motorprogram. Er det noen som ser lys i tunnellen? Kan det tenkes at Airbus vil tilby PW8000 motoren på A350?

http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/1949596/
 
Re: Er Pratt & Whitney på vei ut av markedet?

Rolls Royce gjør det i hvertfall bra.

http://www.aeroworld.net/article.html?SMContentIndex=5&SMContentSet=0
 
Re: Er Pratt & Whitney på vei ut av markedet?

PW og GE har jo gått sammen om Engine Alliance GP7200 til A380'en, stusset litt ved det når jeg leste det første gangen, to konkurrenter som nå tilbyr ett og samme produkt (sammen med mange flere hver for seg). En slik allianse har sikkert et strategisk langsiktig mål, så spørs det da om den innebærer the end for PW som selvstendig.
 
Back
Top