Er Pratt & Whitney på vei ut av markedet?
- Med problemer ved introduksjonen av PW6000, som enda ikke er sertifisert på A318.
- PW8000 med gearbox, som enda ikke er lansert, mye pga Boeing som var litt konservativ i valg av motorer til 787.
- Færre og færre kunder til PW4000 serien på A330 og B777.
- 757 som ikke er i produksjon lenger, og 767 som snart forsvinner fra markedet...
så er det mange som sier at PW sliter veldig tungt med sitt sivile motorprogram. Er det noen som ser lys i tunnellen? Kan det tenkes at Airbus vil tilby PW8000 motoren på A350?
http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/1949596/
- Med problemer ved introduksjonen av PW6000, som enda ikke er sertifisert på A318.
- PW8000 med gearbox, som enda ikke er lansert, mye pga Boeing som var litt konservativ i valg av motorer til 787.
- Færre og færre kunder til PW4000 serien på A330 og B777.
- 757 som ikke er i produksjon lenger, og 767 som snart forsvinner fra markedet...
så er det mange som sier at PW sliter veldig tungt med sitt sivile motorprogram. Er det noen som ser lys i tunnellen? Kan det tenkes at Airbus vil tilby PW8000 motoren på A350?
http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/1949596/