Er noen kjente i Kiel ??

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
Go'aften Godtfolk!

Da jeg runder en "relativt" rund dag om noen uker skal jeg en tur til Kiel med Colorline, og som kjent ligger jo den båten i Kiel i 4 timer.

Kjenner noen av dere til et hyggelig og bra sted i rimelig gåavstand fra ferga for å ta en god lunsj mens vi er der nede?

Anyone?

:drink

Har vært der flere ganger, og vi spiser alltid ved restauranter nede ved kaien. Det er en egen gate, 300 meter fra der hvor båten legger til som er veldig bra. Kan se om jeg finner navnet!

Kiel ja!
Der har jeg vært noen ganger!

Det beste er å ta en spasertur fra skipet og opp i byen. Det gjør du lettest ved å følge strømmen av folk langs kaia, over vippebrua over kanalen og opp forbi jernbanestasjonen. Da kommer du til shoppingsenteret Sofienhof. Gå inn der og ta til høyre. Følg dette videre, opp en etasje, forbi Karstadt og dere kommer over til gågaten.

Når dere så kommer ned rulletrappen er dere i gågaten. På første hjørne, ta til venstre ved bakerbutikken. Noen meter oppe i gaten på høyre side ligger en typisk tysk restaurant i maritimt preg. Den er super for tysk lunsj!

Ellers er det jo mulig å fortsette nedover gågaten. Mange muligheter på veien. Hvis dere fortsetter helt opp til kirken, finnes Kieler Brauhaus på venstre side, pluss en del andre muligheter. KB er et ok sted. Kan få mat der også, men da ville jeg heller valgt det første alternativet.

Håper det hjalp deg litt på vei!

God tur!!

BF:cool2

Back