• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Er det forsvarlig å nå fergekaia i Hirtshals til 2230 fergen, etter at Danish airshow i Aalborg er ferdig?

Hei jeg vurderer Danish airshow som i år arrangeres på Aalborg flystasjon, men skal jeg gjøre dette må jeg ha med egen bil og jeg må rekker Colorline fra Hirtshals til Larvik som går kl 2230. Er dette noe som jeg bør satse på, ser stevnet er ventet å være ferdig kl 1600.

Jeg kender ikke forholdene i AAL, men senest jeg var til Air show i Skrydstrup tog det ca. 2 timer at komme ud fra parkeringen, men det afhængig af hvor tæt du parker på udkørslen. Jeg kom sent, og parkerede derfor langt fra udkørslen /T

Det tar 25 minutter å kjøre fra Aalborg flystasjon til Hirtshals, så med mindre du har tenkt å kjøre i gangfart burde det gå problemfritt.
Klarer du de 65 kilometerne på 25 minutter har du en gjennomsnittsfart på 156 km/t.

Hvor du legger innslagspunktet for «gangfart» vet jeg ikke, men personlig ville jeg beregnet rundt én time til kaia i Hirtshals. Pluss en viss margin for kø ut fra parkeringen.

Klarer du de 65 kilometerne på 25 minutter har du en gjennomsnittsfart på 156 km/t.

Hvor du legger innslagspunktet for «gangfart» vet jeg ikke, men personlig ville jeg beregnet rundt én time til kaia i Hirtshals. Pluss en viss margin for kø ut fra parkeringen.
Motorvei hele veien med fartsgrense på 130, mister først lappen om du passerer 160. Så kanskje en halvtime da.

Jeg kender ikke forholdene i AAL, men senest jeg var til Air show i Skrydstrup tog det ca. 2 timer at komme ud fra parkeringen, men det afhængig af hvor tæt du parker på udkørslen. Jeg kom sent, og parkerede derfor langt fra udkørslen /T
Takk, var på Skydstrup i 2016 (dog uten bil) men hadde inntrykk av at det var litt trafikk-kaos ja. Var på Roskilde ifjor (med bil) og der gikk det forbausende raskt og greit å komme seg ut da jeg dro.

Takk, er jo 6,5 fra stevneslutt til ferga går. Men må vel være noe før på kaia.

Back