• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Er denne kofferten innenfor håndbagasjekravene?

Status
Not open for further replies.

bearme

Newcomer

Blir Småprat riktig?

Jeg skal til USA neste måned og nå vil jeg dele med dere hvilken koffert jeg har kjøpt meg som kan tas med som håndbagasje.
Jeg har kjøpt meg sparkesykkelkoffert! Når jeg lander i Oslo har jeg 55 minutter på meg før avgang til New York, og jeg er lite kjent på Gardermoen, og vet at jeg kommer til å rote meg bort, så da er det like greit og rote seg bort i stor fart.

Er det noen andre som har erfaring med denne type koffert?
http://www.ludostore.no/tt/?tt=1045...reiseeffekter/kofferter/scooter-suitcase.html

Re: Ny koffert!!!

Jeg skjønner ideen, men det er nødt til å bli et kompromiss mellom kvalitet, vekt, pris og størrelse.

Fikk også svar på garanti, og den er på 2 år. Tror det er grei pris og kvalitet, iallefall til mitt bruk. Skal ta den med meg når jeg shopper på kjøpesentere, hehe...

Kjøpte den på ludostore ja. Har ikke hørt om andre med slik koffert før, så må jo spørre noen om erfaring når man gjør et impulskjøp. Å hoi som det skal fartes! :-D

Jeg er skeptisk til denne "kofferten". Virker ikke veldig solid bygget. Hadde nok heller godt for en vanlig koffert med vanlige hjul (gjerne fire) og heller satset på en liten løpetur hvis man har det travelt..

Når jeg lander i Oslo har jeg 55 minutter på meg før avgang til New York, og jeg er lite kjent på Gardermoen, og vet at jeg kommer til å rote meg bort, så da er det like greit og rote seg bort i stor fart.

Hadde det ikke vært for alle kioskene, restaurantene, butikkene, bagasjetrallene, vimsete menneskene + + + så hadde du nok kommet frem i stor fart ja.

Re: Ny koffert

Egenvekt på 4.5 kg så kan du jo ikke ta med deg veldig mye oppi den før den blir for tung for håndbagasje dersom du skal følge reglene.

Det står også
  • Størrelse: 60 X 40 X 25 cm
Den er innenfor IATA-Standards for håndbagasje.
Dette er feil for de fleste selskaper!

SAS sier:
55 cm x 40 cm x 23 cm
BA sier:
56cm x 45cm x 25cm
United sier:
(23 x 35 x 56 cm)
Så teknisk sett er ikke dette en koffert som er innenfor målene for håndbagasje.

Last edited:
Re: Er denne kofferten innenfor håndbagasjekravene?

Den virker relativt ubrukelig. Tung i forhold til størrelsen, for ikke snakke om at det ser rimelig teit ut.

Den er faktisk mindre en BA sier da. Jeg har hatt større "småkofferter" med meg i fly, og har aldri blitt stoppet pga. det. Og jeg kommer uansett til å se kul ut på flyplassen med denne. Ikke alle som passer på en sparkesykkel ;-) Men jeg får se på den når den kommer. Kan dra på handel med den, istedet for å kjøre bil ;-)

Last edited by a moderator:

Uff, denne var blodharry, selv om de prøver å tøffe den opp med en "posing businessman med solbriller", som dessverre gjør den desto mer harry hehe...

Som sagt, så vil en som regel ikke ha plass til å bruke funksjonen mye av tiden, og ender fort opp med å bære den. En firehjuling er nok kanskje det beste.

Neste gang jeg skal ut å fly skal jeg ha med meg en bærepose som håndbagasje.

Den er faktisk mindre en BA sier da.

Det står at den er 60 cm, max høyde hos BA er 56 cm hvis du leser det jeg skrev.

Og, ja, man kan nok få den med seg her og der, men produktinformasjonen holder ikke mål, det står at den er ihht. IATA-reglene, noe den ikke er og var det jeg påpekte over. Det er synd enkelte forsøker å pushe produkter med feil informasjon, særlig hvis folk stoler på produktinformasjonen og så blir de stående der og må sjekke inn kofferten fordi den er for stor.

IATA-reglene sier:
Cabin baggage should have maximum length of 22 in (56 cm), width of 18 in (45 cm) and depth of 10 in (25 cm). These dimensions include wheels, handles, side pockets, etc.
http://www.iata.org/whatwedo/passenger/baggage/Pages/check-bag.aspx

Last edited:

Om du faktisk hadde klart å rote deg bort på Gardermoen hadde det imponert meg mer enn og sett deg på den der.

Om du faktisk hadde klart å rote deg bort på Gardermoen hadde det imponert meg mer enn og sett deg på den der.

Du aner ikke du hvor retningsvill jeg kan være. Sist jeg var der var det heldigvis noen andre med. Ellers hadde jeg aldri kommet meg på flyet i tide.

Etter vi gikk igjennom passkontrollen, følte jeg også at jeg hadde sjekka inn på Hotel California... "You can check-out any time you like, but you can never leave"

Bare kom å se på surrehuet meg når jeg ankommer Gardermoen, Mange som får seg en god latter da. ;-)

Tell, tell, beskriv , det er alltid et par av oss, minimum der... Vi kan hjelpe...

Fruen sier jeg er et stort surrehue også, men aldri på flyplasser :headbang

Status
Not open for further replies.
Back