• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Enmanns privatfly. Et konseptr for fremtiden? ;-)

NASA er "dønn" seriøse i dette! Faktum er at NASA i flere år har hatt prosjekter i gang for å utvikle fremtidens GA luftfart! Blant annet prosjektene;

PAV - Personal Air Vehicle
SATS - Small Aircraft Transportation System

Google "NASA PAV SATS" og dere vil finne masse interessante linker...

Grunnen til at jeg kjenner til dette er selvfølgelig at mitt favorittfly er "involvert". Som et ledd i studiet av fabrikasjonsmetoder for fremtidens fly, ble konsulenten "Munro & Associates" hyret av NASA for å studere kontruksjonen av Seabee - som var mange tiår forut for sin tid!!! En Seabee ble demontert til fillebiter ("reverse engineering") for at konstruksjonen skulle kunne studeres i detalj.

Her er en video;

http://www.youtube.com/watch?v=ErLKwOu8wZQ

Du kan også lese litt om dette på min internettside:

http://www.seabee.info/seabee_stories_misats.htm

Steinar
http://www.seabee.info
 
Last edited:
Back
Top