Jeg leste på SQTalk at det er nye awards levels på vei ut 1. desember. Vil dette og si at jeg kan regne med at disse satsene er for hele *A og dermed påvirker EB-bestillinger hos SAS?
-A
Betyr dette at det være smart å ikke kutte alle bånd med EuroBonus sånn helt ennå? Får holde de litt lunken en stund til da.Det er opp til hver enkelt Starmedlem og vil ikke gjelde SAS.
En liten fugl hvisket meg i øret om at Fuel surcharge på bonus blir redusert kraftig/forsvinner ganske raskt... ;-)
Noen andre fugler skrev jo også på forumet her at Eurobonus skulle re-lanseres sånn ca januar. Kanskje det er et helt reir av fugler...
Helt klart positivt. Hvis dette markedsføres riktig, kan det bli et viktig moment i valget mellom SK eller andre aktører på utenlandsreiser.Det skal bli lettere å nå sølv- og gullnivå, bl.a. ved at man kan kvalifisere seg etter x antall SK/WF/KF-flyvninger uansett klasse.!
Jeg er svært skeptisk til dette. Fra før av har SAS allerede bevist at de verdsetter ett EB-poeng mye lavere enn det passasjerer gjør (bl.a. under 0,5 poeng per krone brukt innen Europa). På en tur/retur Oslo-London kan man betale 4000 kr, men likevel kun opptjene 600 poeng. Hvis EuroBonus er tro mot sin egen måte å verdisette poeng, vil man nok neppe se at de krysser den magiske 0,5-grensen (poeng per krone brukt). For billigbilletter betyr det trolig enda færre poeng enn idag (og det er ikke mange). Hvordan skal det lokke passasjerer fra LCC-selskaper?Samtidig skal opptjeningsmodellen fornyes slik at det er større sammenheng mellom bilettpris og poengopptjening.!
Dette vil bare medføre at attraktive destinasjoner som Longyearbyen går radikalt opp i "pris", mens man på helgeturer til Paris må fly ut med siste flight og hjem med første for å få en god deal.Poenguttaket vil bli mer differensiert ved at populære avganger er dyrere enn mindre populære avganger, som igjen blir billigere enn det de er i dag.
Veldig positivt. Spesielt det førstnevnte gjør at point bargains igjen kan bli noe å glede seg til.Drivstofftillegget skal reduseres. Det skal også bli mer aktivitet, bl.a. gjennom kampanjer - slik vi har sett mange eksempler på de siste månedene.
Jeg også, men basert på alt jeg har sett fra EB det halvannet året har jeg liten tro på noen positiv revolusjon fra den fronten.Husk at EuroBonus i sin tid var svært proaktive, så jeg ønsker velkommen tilbake fra dvalen!
Dette vil, hvis jeg forstår det riktig, bety at lojalitet også fra de som kanskje ikke kjøper de dyreste billettene, endelig vil bli belønnet i form av raskere klatring? Regner med at det vil være et tilleggsvilkår om antall poeng i tillegg til antall flighter, slik det så vidt jeg skjønner er på Flying Blue i dag?
Bare de nå ikke starter med å gi mindre poeng for biz billetter i Z klasse!!
BF:cool2
- Vi har endnu ikke de tekniske detaljer helt klar, men formentlig bliver der også en grænse for sølv-kort på 25 flyvninger, siger Per Møller Jensen. Det vil ske via en ændringer, hvor selve antallet af flyvninger afgør, om man kan opnå guldkort. Med ændringerne af optjeningsreglerne vi man fra efteråret kunne nøjes med 45 flyvninger for at opnå guldkort. For sølvkort bliver grænsen formentlig 25 flyvninger uanset billet-klasse.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.