Endring av flytype, LUFTHANSA - LH 778

airbus340

ScanFlyer Blue
Hei,

Ser at avgangen er byttet ut med Boeing 747. Har ikke fått noe beskjed om dette og jeg har ikke returen med a380 heller. Det blir bomtur. Har sendt en e-post til Lufthansa.

Gjerne det er teknisk eller påskeferie?

LUFTHANSA - LH 778
WED 04APR FRANKFURT DE SINGAPORE SG 2145 1550
FRANKFURT INTL CHANGI 05APR
NON STOP TERMINAL 1 TERMINAL 2 DURATION 12:05
RESERVATION CONFIRMED- S ECONOMY
ON BOARD: MEAL
EQUIPMENT:AIRBUS INDUSTRIE A380-800

Flight LH778
Departs 21:35 on Wed 4 Apr
Frankfurt, Frankfurt International, Terminal 1
Arrives 15:50 on Thu 5 Apr
Singapore, Changi, Terminal 2
Duration 12h15
Airline Lufthansa
Aircraft Boeing 747-400

Ser at avgangen er byttet ut med Boeing 747. Har ikke fått noe beskjed om dette og jeg har ikke returen med a380 heller.

Synd at det blir bomtur, men flytyper byttes og selskapene pleier ikke å gi beskjed om det.

Undrer på om det har noe med belegget... I januar sov fruen og jeg t/r SIN i hver vår tre eller fireseter. Samme med en kompis i februar. Neste vinter 744.

Kjipt, men sånn er det. Lufthansa har solgt deg en billett til SIN på et bestm tidspunkt og overholder demed avtalen. Flytypen er egentlig bare tentativ ved bestilling. Kjipt, men sånn er det

Undrer på om det har noe med belegget... I januar sov fruen og jeg t/r SIN i hver vår tre eller fireseter. Samme med en kompis i februar. Neste vinter 744.

Hvis ikke det skyldes sprukne vinger? LH bytter ut A380n til SIN fo en måneds tid

Hei,

Ser at avgangen er byttet ut med Boeing 747. Har ikke fått noe beskjed om dette og jeg har ikke returen med a380 heller. Det blir bomtur. Har sendt en e-post til Lufthansa.

Gjerne det er teknisk eller påskeferie?

LUFTHANSA - LH 778
WED 04APR FRANKFURT DE SINGAPORE SG 2145 1550
FRANKFURT INTL CHANGI 05APR
NON STOP TERMINAL 1 TERMINAL 2 DURATION 12:05
RESERVATION CONFIRMED- S ECONOMY
ON BOARD: MEAL
EQUIPMENT:AIRBUS INDUSTRIE A380-800

Flight LH778
Departs 21:35 on Wed 4 Apr
Frankfurt, Frankfurt International, Terminal 1
Arrives 15:50 on Thu 5 Apr
Singapore, Changi, Terminal 2
Duration 12h15
Airline Lufthansa
Aircraft Boeing 747-400
Jamen alle fly selskaber bytter jo typer på deres ruter...Har selv prøvet et byt fra B767 til en B737...
Flyselskaber forpligter sig ikke til kun at bruge en bestemt type på en rute..
SAS har også byttet en A340 ud med en A330 til Peking på en eller 2 ture sidste år
Hilsen Ole

Selv om flyselskapet har rett til å bytte flytype, er dette unektelig ganske kjipt - også fordi Lufthansa reklamerer såpass mye for de avgangene som opereres med A380, blant annet har de en egen logo i bestillingssiden for de avgangene som flys med denne flytypen. Du kan eventuelt spørre Lufthansa om de kan endre til en dag der avgangen opereres med A380, si at du kun reiser på grunn av flytypen, etc. og så kan du se om de er snille og hjelper deg.

Det som Someone nevner her ble tidligere nevnt her inne, Lufthansa kutter ut A380 til SIN i en månedsperiode og flytypen er tilbake i løpet av mai.

Selv opplevde jeg at LH400 fikk to flytypebytter i venten på en tur i fjor november, fra 747-400 til A333 så for å lande på A343.

Uff. Ikke noe kjekt å oppleve at flytype ble byttet. Jeg hadde jo bestilt to turer med British Airways for å fly Boeing 767 og opplevde at begge flightene ble byttet til A320-maskiner.

Back