Endring av avgang

Mugnas

ScanFlyer Blue
Når avgangstiden blir endret, er det bare större endringer som gir rett til refundert billett?

Jeg har en billett med SAS jeg ikke får benyttet. Ser nå at avgangstiden er flyttet 5 min (!) og har fått fölgende email av SAS; "Om du inte kan resa enligt denna resplan, vänligen kontakta oss snarast på tel XXX"

Ved større endringer har man gjerne en del krav og muligheter.

Men når endringen ikke er større en 5 minutter så vil jeg gjerne høre argumentasjonen for at det nå ikke passer i det hele tatt. Og det vil jeg tro at flyselskapet sier også.

Hvis du får kanselert på grunnlag av 5 min så er det ren goodwill fra selskapet.

S

En 5 minutts endring vil nok ikke gi rett til refusjon, men vanligvis booker de gjerne deg om til andre flighter dersom du ønsker det

Du kan prøve deg, men sist gang jeg prøvde, fikk jeg beskjed om at 20 min var mininum for vesentlig endring.

Takk for svar.

Det er jo ikke endringen på 5 minutter men snarere andre planer den helgen som gjör at jeg ikke kan reise. Ubrukt billett gir noen avgifter tilbake, derfor tenkte jeg pröve meg med full refusjon - men jeg antar absolutt at det ikke er tilstrekkelig med 5 minutter. Men verdt et forsök !

Har en billett med Lufthansa hvor avreise er fremskutt med 30 min. Det passer meg ikke særlig bra. Er dette nok til å kreve refusjon? Oppdaget at fristen gikk ut i dag for å godta endringen og at den regnes som godtatt hvis jeg ikke sier noe, og nå er service senteret stengt, så eneste valget mitt er å velge kanseller online eller la det være...

Back