• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Endnu et DK-flyselskab med overskud

  • Thread starter Thread starter Jan
  • Start date Start date
Nå, det lader ikke til at være så rosenrødt alligevel !
Fra Børsen.dk

Danske Cimber Air flyver i øjeblikket rundt med tung last, for firmaet har netop afleveret regnskab, der viser et driftsunderskud på 14 millioner kroner.

Umiddelbart viser regnskabet, at Cimber Air har et plus på den primære drift på 55 millioner kroner, men resultatet er påvirket af, at Cimber Air har indgået forlig om momsfritagelse af indenrigsflyvning med den danske stat. Dermed er 69 millioner kroner ført ind i regnskabet som indtægt. Samlet blev årets resultat et overskud på 45,5 millioner kroner.

Cimber Air flyver ind i fremtiden med en stigning af passagerer på 31,4 procent og flere fly i luften. Alene i afsluttet regnskabsår steg antallet af Cimber Air fly fra 16 til fly.
 
Underligt at se i AAR at Cimber Air flyver deres egen rute med en CRJ med denne skirft..

"flying for Scandinavian Airlines".....kunderne har svært ved liiiiiiiige at se forskellen især
når DAT opererer for SAS med En ATR 72 med samme titel og på samme tidspunkt...
----
Går også ud fra at Cimber får deres gamle CRJ retur efterhånden som SAS får leveret deres nye CRJ
Hilsen
Ole
 
Back
Top