Originally posted by TheDane
Originally posted by Bll spotter
Originally posted by sk931
Originally posted by PP
Jep det bliver Billund-Madrid med Ryanair...
Andre nye skandinaviske ruter:
Göteborg-MAD
Malmö-MAD
Torp-MAD
Ingen info om frekvenser endnu...
Hvilken lufthavn bruger FR i "madrid området"
ER det Madrid Intl eller hyr ??
Hilsen
Ole
Ja hvis fartplanen var rigtig, kunne der sikkert være store muligheder for
at bruge MAD som transfer punkt. F.ex til Canarie Øerne og Sydamerika
-----
Må jo også vaere en af de faa "normale" lufthavne som FR bruger...
Kan kun lige komme i tanke om MAN og saa MAD,Dub og LGW
Hilsen
Ole
Madrid Barajas, altså en rigtig lufthavn og ikke noget der ligger 100-200km væk.
Ja men med ankomst kl. 00.05 er det vist svært med videre forbindelse.
Normale lufthavne er der så vidt jeg kan se kun MAD CIA LGW MAN DUB og selvfølgelig BLL
CIA: næppe hvis du altså spørger en italiener....FCO er Roms hovedflyplads
BLL: Ja man skal jo være lokal patriot....Det er jeg også...Så AAR er "pladsen"
Selv om jeg har boet og arbejdet i BLL
Hilsen
Ole
Jeg er godt klar over at FCO er hovedflyplads. men prøv og kigge hvem der flyver på CIA alle de store er repræsenteret. Ellers kan vi vist også slette LGW ved siden af LHR.
AAR bliver aldrig en rigtig lufthavn, dertil har de prostitueret sig selv for meget over for Ryanair. de er ved at udvikle sig til en respirator lufthavn a la Esbjerg, med underskud år efter år, på trods af totale gældfrie lufthavne. Når det er sagt så skal jeg være ærlig og sige at Billund er trukket ind i denne prostitusion, og jeg er spændt på at se de næste 2-3 års regnskaber. Næ du, lad os få de nye regler på plads, med fair konkurrance, så er der plads nok til de tre lufthavne i det vestdanske, som kun bør være her, nemlig AAL AAR og BLL, de andrer har ikke deres eksistensberettigelse. Så må Ryanair lærer at betale det det koster ellers må de holde sig væk.
At påstå at "alle de store er repræsenteret" på CIA er vist en overdrivelse af format. CIA ligger tæt på Rom, men er en "lavprislufthavn" lidt a'la Stansted (blot meget mindre og med meget dårligere faciliteter). Mig bekendt flyver fx hverken AF, KL, AZ, LH, LX, SK, IB, SN, BA eller OS på CIA! Men de flyver alle på FCO. Der er ej heller nogle oversøiske rute afgange fra CIA. FCO har mange.
Et hurtigt overblik over selskaber med afgange fra CIA mandag d. 16 oktober viser følgende selskaber:
Ryanair (30 afgange)
easyJet (12 afgange)
Sterling (6 afgange)
Centralwings (2 afgange)
Blue Air (1 afgang)
My Way Airlines (1 afgang)
Hapaq Lloyd Express (1 afgang)
Jeg har absolut meget svært ved at tilslutte mig at "alle de store er repræsenteret" på beggrund af ovenstående.
Derudover at sammenligne CIA's status med LGW's er vist også en større overdrivelse.