• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Endelig mandag..

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen fra kontoret. Nydelig spasertur ned langs Lysakerelven etter å ha levert vente-bilen på garantireparasjon. Møller gir meg alltid samme følelsen som Mc Donalds - man går ut derifra og tenker lenge til neste gang..

Full rulle i kveld og har ikke fått noen agenda fra Dragen ennå.

Mornings fra Hvalstad. Da togene ikke stopper her i dag var det like greit å ta hjemmekontor. Inntil videre går det dog mest i husarbeid og espressodrikking. I kveld er det barn som skal kjøres på trening, og da passer det gjerne kombinere det med en løpetur. Siste behandling hos Fysio i dag, og får sikkert streng beskjed om å fortsette med å drive å tøye ut og sånt herk. Ha en fin dag

God morgen fra prærien ved sjøen. DFDS akkurat passert og Nesoddbåtene seiler frem og tilbake. Ryggen gir igjen klar beskjed om at Squeeze må besøkes, løftet tydeligvis ikke igt booka da jeg fikset i boden i går. Anbefaler for øvrig Squeeze fremfor fysio. Fysioen skulle vise og vase med så masse øvelser. Squeeze bare fikset ryggen på 25 min. Han massøren fra Øst-Europa hadde sikkert også dobbel så lang utdannelse som en norsk fysio.

Fleksibel hotellbooking bør vel også gjøres i LA iløpet av dagen.

Nyt dagen uansett store eller zmå vondter.

. Anbefaler for øvrig Squeeze fremfor fysio. Fysioen skulle vise og vase med så masse øvelser. Squeeze bare fikset ryggen på 25 min.

Det kommer vel litt an på hva som må fikses. Noen ting er ikke bare å massere, som endle muskler "langt inni der" ;)

Dessuten kommer dte jo også litt an på hva helseforsikringen dekker

Last edited:
Det kommer vel litt an på hva som må fikses. Noen ting er ikke bare å massere, som endle muskler "langt inni der" ;)

Dette er jo herlig "gamling-prat", men etter mye tjafs med dyre kiropraktorer og fysioterapeuter så fikk jeg tips om en Naprapat som retter opp det meste både akutt og proaktivt. En av de mer kjente på Ullevål Stadion mente at Suds kropp var ferdig på grunn av prolapser i nakken og måtte slutte med svømming osv. Dette rettet naprapaten opp med et flir på to behandlinger.

God litt utpå formiddagen fra Oslo. Har rukket å skrevet et sakspapir jeg måtte ha klart for et årsmøte. Ikke det at det var så veldig langt, men typ valgkomiteens innstilling. Så er det en annen urelatert greie jeg skal skrive på og. Ja så håper jeg at jeg får svar på om jeg er videre i prosessen i intervjuet jeg var på på fredag i dag,de sa de ville gi svar allerede i dag så. Så sendte jeg fredag ettermiddag en mail avgårde til exsjefen for om de virkelig ikke kunne trengt en hjelpende hånd på vaksinesenteret nå som det går mot 3 dose for ganske mange... Kontrakten min gikk jo ut i oktober så, men det var før noen forestilte seg at det ble en dose 3 for ganske mange flere.

God morgen fra Skaun!

Ser rullatormafiaen sørafor er travelt opptatt om morgenen ja...

Her er en skive med sylte, sennep og rødbeter inntatt, og dagen er i gang. Det skal hjemmekontoreres en hel uke, før man endelig skal over til Las Vegas igjen neste mandag.

Det gledes og jeg kan anbefale små elektriske scootere til alle dere "pasientene", det kjører de damene med lilla hår og prolaps i både skinke og isjasneven der borte nemlig. MAKAN. :)

Ha en fin dag folkens!

Kim

Morgen fra Lillestrøm. Cpt Man-Flu har sovet 15 timer tatt en kaffe og skal nå rusle tilbake i køya. Blir ikke å finne på de helt store sprellene i dag.

Men Cola er godt!

Ha en fjong dag

Morgen fra Lillestrøm. Cpt Man-Flu har sovet 15 timer tatt en kaffe og skal nå rusle tilbake i køya. Blir ikke å finne på de helt store sprellene i dag.

Men Cola er godt!

Ha en fjong dag

Har du dobbelt, trippelt og quadruppelt + PCR-testa deg? Kjenner noen som testa negativt på hjemmetester i 4 dager, men 5 dag testa hele familien positivt. Der var pappaen gørrsjuk, ungen halvsjuk og mora helt uberørt. Urk. God bedring iallefall!!

Har du dobbelt, trippelt og quadruppelt + PCR-testa deg? Kjenner noen som testa negativt på hjemmetester i 4 dager, men 5 dag testa hele familien positivt. Der var pappaen gørrsjuk, ungen halvsjuk og mora helt uberørt. Urk. God bedring iallefall!!

4 hjemmetester fra 2 ulike firmaer. Alle negative.

G’morgen. . sannsynligvis eldre enn de fleste av dere og ikke behov for hverken rullator, kiropraktor eller hjemmetest.Og takk for det.

Gårsdagens kjøleskapsreperatør dukket aldri opp, men er lovet en på morran i dag. Får håpe det ikke er noe dyrt. Kryss fingra.

Ellers ikke så mye som skjer. Tror jeg. Kona måtte en tur på kontoret, så da kan jeg slappe av litt ekstra. Halleluja!

God dag ,

Her over i sørvest er det regntungt og mørkt ute idag. Prosjektavslutning tar mye av tiden denne dagen som forøvrig går greit.
Det blir også litt tid til å filosofere litt med kollegene etter noen travle år i prosjektet.

Quote;
G’morgen. . sannsynligvis eldre enn de fleste av dere og ikke behov for hverken rullator, kiropraktor eller hjemmetest.Og takk for det.
UnQuote.

Jeg kan vel slutte meg til denne kommentaren også MOW uten at det skal bli konkurranse på aldren. :-)

God ettermiddag fra det Sørlandske!

Regnfull dag og greit med gjemmekontor. Formen så-der...
Giddalaus egentlig. Men jo, Fnatski! Cola er godt. Meget cola er meget godt! :-)

Måtte denne uka gå fort...

Gårsdagens kjøleskapsreperatør dukket aldri opp, men er lovet en på morran i dag. Får håpe det ikke er noe dyrt. Kryss fingra

Savnes det litt god gammeldags 5 årig reklamasjonsrett? For øvrig har det alltid fascinert meg hvordan alt av hvitevarer i amerika skal være frittstående, massivt og alltid i stål, og aldri i verden være fullintegrert. Og induksjon er styggedom? Mon tro om de finner frem på kjøkkenet i en skandinavisk AirBnB?

-

God kveld fra et hotell på Oslo vest. Har startet på uke 4 av 4, og det blir nok med dette ene oppholdet. Makan til dårlig holdning blant alle ansatte (untatt de to damene i frokostsalen som har jobbet sånn ca alle dagene jeg har vært her, altså en måned i strekk snart - de er helt herlige) skal man lete lenge etter, og rommet har unngått skikkelig gulvvask siden jeg sølte noe sukkerholdig første uka som fortsatt har synlige flekker etter seg.

Begynner å merke både i hode og kropp at det har blitt i overkant av 80 timer i uka i strekk siden man kom, må huske å jekke opp litt skattetrekk i desember for å ikke gå en trist juni i møte. Nuvel, snart hjem til egen seng dersom leiligheten består - er glad jeg skrudde av alt av gulvvarme og ventilasjon før jeg dro med disse krekslige strømprisene på sørlandet.

Last edited:
Savnes det litt god gammeldags 5 årig reklamasjonsrett? For øvrig har det alltid fascinert meg hvordan alt av hvitevarer i amerika skal være frittstående, massivt og alltid i stål, og aldri i verden være fullintegrert. Og induksjon er styggedom? Mon tro om de finner frem på kjøkkenet i en skandinavisk AirBnB?

En skal vel ikke skjaere hele USA over en kam ;) Selv har vi full integrert og det er ogsaa med i planene for det planlagte nye kjoekkenet - det handler mye om pris, de fullintegrerte koster fra 4x «Normale fristaaende» - selv synes vi det er verdt $$ - men et 36 inch koster 1500-2000 USD og kan leveres i loepet av dager, mens de integrerte starter paa USD 7k og tar nok 2+ Maaneder foer de ankommer.

Tror nok Gas har samme «status» her som Induksjon i Norge - uten tvil blir det Gas (Propan) igjen i neste oppgradering. Vi hadde Induksjon de aarene vi hjemme i Norge - og slet med at ikke allt kjeler og panner etc kunne brukes ( vi har rimelig mye Le Crueset). Naar det er sagt kan jeg plukke opp en Induksjon Koketopp i ettermiddag (Thermador, Bosch, GE Profile etc.) saa det finnes - men neppe i Amerikanske AirBnb ;) - det nok i hus med litt over «spec» standard

Her har vi full storm fremdeles - traer detter ned og sperrer veier - har ennaa ikke mistet stroemmen - men Kabel Internet var «borte» i et par timer i dag.

Back