Endelig kom bagasjen... etter 9 dager

turist

ScanFlyer Blue
Forrige tirsdag kom jeg hjem fra Canada med BA over Heathrow. Begge flightene var stort sett i rute, men det var ikke bagasjen. Den første bagen kom samme kveld, den andre kom i går kveld, ni dager for sent. I følge FEDEX-lappen hadde den vært på Gardermoen 3-4 dager allerede. Hvorfor tar det så sabla lang tid? Er det bagasjetrøbbel på Gardermoen fortsatt?

Mange som klager på det og få som forstår det tar tid å komme ajour. Det er vanvittig mye bagasje som har blitt borte i sommer, ikke bare på OSL. Det kommer stadig inn store mengder og det tar tid å få kjørt det ut. En annen ting er at det er faste kjøredager til f.eks. Oslo.

Hilsen,
Laurenz

Dessuten var det helt umulig å komme gjennom på telefon til Servisair i går. Prøvde hele dagen, og hørte dårlig køntri, samme sangen hele dagen, til brudd etter 10-15 minutter. De henviste til en nettside som ikke fantes...

Jo... du kan nesten bare glemme å ringe dit. :cry: Det er såpass mange som prøver å ringe at det er helt umulig å snakke med alle. Den flotte internettsiden har heller ikke fungert på leeeeeeenge. :baeh
Folk har stått på som bare det i sommer og alle har jobbet utrolig mye overtid, dag og natt. Det hjalp, men ikke nok.
En liten trøst er det kanskje at det aller meste kommer tilrette før eller senere. (mye av de siste).

Det er vanskelig for en stakkars passasjer å unngå Servisair, men jeg er ikke imponert. De ansatte gjør sikkert en kjempejobb, men det kan jo ikke være ansatt nok folk, når det hele funker så dårlig. Kommer til å tenke meg grundig om før jeg bytter fly på Heathrow igjen.

Du skulle prøvd SQ her i Singapore. Vi kom nettopp inn fra Zurich, travet rett av flyet, bare 4-5 ut før oss, rett igjennom en tom imigrasjon, rett bot til båndet og bag nummer 5 som snuret forbi akkurat da jeg kom dit var min. Jeg var i taxi på vei til hotellet 9 minutter etter je gikk ut flydøren. Slå den, OSL! :D

Repeat performance i dag, fra Brisbane til Singa. Rett av, trave igjennom imigrasjon og rett bort til båndet og bag nummer 4 som kom på båndet rett forran meg var min. 11 minutter fra flydør til taxidør i dag, da vi kom inn på F58 som er en litt lang gårtur.

Her har noen på OSL og CPH mye å lære. :D

-A

Ikke noe som ikke er nevnt i andre tråder her i det siste, men:

At pax med fine kort og dyre billetter liker å ha baggasjen sin kjapt. Etter å ha sittet og studert et par ankommende fly her i SIN så ser det ut til at all baggasje som er merket med Star Alliance sin priority tag antakelig er pakket i de to containerne som kommer først ut, for på all flyene jeg ser så er det en traktor med en eller to containere på som kjører så fort de er ute, og det er de to første tingene som er ute av flyet, stort sett før pax er kommet ut døren selv. Da har de i praksis to containere på beltet 5-6 minutter etter at flyet hra stoppet ved gate.

Dette er noe jeg har til gode å oppleve på OSL eller CPH, og vi kan sikkert bli enig om at det ikke er handling agent men flyselskap sine regler for pakking og slikt som er årsaken, jeg er ikke ute etter å ta noen, mer enn at min oppleveles som pax hos SAS i Europa ikke gir denne opplevelsen, så det er vel SAS som kan lære noe her og så gå seg selv og sin levrandører nærmere i sømmene for å få til slikt.

-A

Nok ikke bare på OSL man ligger bak. Var på CPH i helgen, og baggage claim er full med traller med BA-bags som sikkert skal sendes hjem til pax overalt i Danmark.

Back