En liten sommer/høst serie

Iberworld

ScanFlyer Blue
En liten sommer/høst serie

Hei!
Tenkte jeg ville prøve meg med noen bilder nå.. En stund siden sist, men får håpe det går greit! :) Har prøvd å legge bildene i rekkefølge sommer-høst :)
Alle bildene er tatt med kompakt kamera..

Starter med DAT sin Saab 340
Q-Star.jpg

British Airways med A319 på sola!
CIMG1495-1.jpg

Widerøe Dash 8Q-300
Wideroe.jpg

Vildanden sin ATR er helt nydelig!
Vildanden.jpg

SAS sin -800 maskin. Denne gang med reg LN-RCX..
LN-RCX.jpg

Norwegian LN-NOT ^_^ Synd den ikke har Eurovision titlene lenger..
LN-NOT.jpg

SAS sin LN-RRZ ute i et skikkelig regnvær!
SAS.jpg

En helt hvit Embraer med reg G-CGMC
Embraer.jpg

Avslutter for denne gang med Norwegian sin LN-KHA
LN-KHA.jpg

Legg gjerne igjen ett tips på hva jeg kan gjøre bedre! :)

Takk for meg!

Last edited:
Re: En liten sommer/høst serie

En ryddig og fin serie dette Håvard! Kjekt å også få se dine bilder i forum - og det viser også at man klarer seg utmerket med et compact-camera...

stå på:-)

hei å hå

H

Dette falt i smak hos meg Iberworld, likte godt vinklene du tok noen av bildene fra, istedenfor å stå på plattformen sto du der med gjerdet og tok dem og det var veldig tøft! Synes også at de aller aller fleste bildene var veldig skarpe og mitt favoritt bilde må være det av Widerøe maskinen som du tok fra kafeen :D

Disse bildene likte jeg. Disse "best of" seriene er ofte etter min smak.

Den hvite Embraeren er Eastern Airways sin. Det første bilde er DAT sin Saab 340. Q-star er et manpower firma innen oljen i Norge og Danmark.

Likte godt det siste bildet. :)

Begynte selv min digitale spottekarriere med et kompaktkamera, savner det ikke, men det er fullt mulig å få knallbilder der der også. :)

Kjempe fine bilder Håvard! :D Endelig mer bilder fra deg :D Likte godt vinklene ja! :) ;)

Flotte bilder, så jeg er enig med resten av folket. Men ble litt nysgjerrig på hva BA gjorde på sola..

Med utgangspunkt i at du har tatt disse med kompaktkamera,synes jeg mye av dette er bra.
Men siden du ønsker tips;
British'n, Vildanden og måten du cropper bildene på synes jeg var bra:)
Men;
Bilde av Q-Star er saftig overeksponert, dvs det mangler tegning/detaljer på stort sett hele flyet.
LN-RCX (og delvis LN-NOT) har litt for mye overvekt at rødtoner(rødstikk).
På Embrearen har du fokusert litt for mye i bakkant på flyet noe som har resultert i at frampartiet ikke er i fokus (liten dybdeskarphet). I tillegg er også dette bildet overeksponert (utbrent himmel bla)
LN-KHA har litt for mye sharpening.

Ikke min intensjon å være så peise negativ, men jeg forsøker vel kanskje å skape litt balanse i tråden ved å fokusere på en del ting du må jobbe videre med:)

Back