En liten serie fra Victorville! (fra sommeren 2010, men gjør sikkert ikke noe)

chrSVGa380

Flyspotter på SVG
En liten serie fra Victorville! (fra sommeren 2010, men gjør sikkert ikke noe)

Hei!

I sommer var jeg og resten av familien min på ferie i USA.
Vi reiste først til New York i noen dager før vi fløy over til vest-kysten.
Vi leide oss en bil i San Fransisco og kjørte nedover til Los Angeles med mange stopp, og et av stoppene var Las Vegas.
Etter å ha vært i Las Vegas i tre dager satte vi kursen mot San Diego.
Vi så på kartet at vi skulle kjøre forbi Victorville, og jeg spurte pappa om jeg kunne spotte litt der, og svaret ble jo da et ja.

Etter å ha kjørt fra et ørkenlignende Vegas i noen timer begynte vi å nærme oss.
Men jeg fikk ikke lov til å være der alt for lenge fordi det var 42,5 grader celsius.

Ok, her kommer litt av det vi fikk sett fra VCV: (Tekst er OVER bildet)

PS!: bildene er tatt gjennom gjerdet så det er ikke all verdens kvalitet, men det er da noe!

Første ut er Saudi Arabian med en 757:

KTTF.jpg

Neste er Qantas med en 767, men uten Qantas livery, men det er noen spor på halen som viser at det var en Qantas maskin:

ZBGH.jpg

Så en Tristar:

RTUL.jpg

Halen på Tristaren:

QPWV.jpg

En 737-200 som jeg ikke vet selskap på:

VVKW.jpg

Boeing 717 fra Bangkok Airways:

HRKP.jpg

MD 88 fra American:

GGBS.jpg

Dobbel DC-10:

FNWX.jpg

MD fra Nordic Leisure:

HRQT.jpg

En 717 fra Midwest:

JLOV.jpg

Et bilde med mange Tristar fly, men også litt andre maskiner i bildet:

RVEP.jpg

Og til slutt en B747 fra Cathay Pacific:

TUHS.jpg

Hvis jeg har skrevet feil flytype eller lignende er det bare å si fra!

Håper bildene faller i smak ;)

-Christian

Re: En liten serie fra Victorville! (fra sommeren 2010, men gjør sikkert ikke noe)

Dette var bra bilder? Men sier du at du har tatt disse bildene gjennom gjerder? I såfall har du gjort en kjempejobb.

*well done*

Re: En liten serie fra Victorville! (fra sommeren 2010, men gjør sikkert ikke noe)

Veldig bra. Var der selv i 2006. De to tiern'e er forøvrig brannslukkere.

Dette var bra bilder? Men sier du at du har tatt disse bildene gjennom gjerder? I såfall har du gjort en kjempejobb.

*well done*

Takk, men på de nærbildene brukte jeg faktisk 18-55mm. objektivet mitt, og da fikk jeg plassert den ganske bra i gjerdet som gjorde at jeg ikke måtte croppe så mye :D

*well done*

Det er ganske åpent på siden ved hangarene og FBO-terminalen. Det går også an å komme nærmere flyene som står ute i 'fjernområdene', men det er svært dårlige veier og jævlig mye klapperslanger ...

Veldig bra. Var der selv i 2006. De to tiern'e er forøvrig brannslukkere.

Takk, men jeg ser nå at på et annet bilde at det står "10 TANKER AIR CARRIER" på dem, så det stemmer nok det ja:D

Slenger på et til! Dette bildet viser hvordan du kan ta nærbilder med en 18-55mm. linse! Flyene står ganske nærme gjerdet ser dere ;)

NVVP.jpg

Kjempeflott serie! Ikke noe en ser hver dag.

Hva slags sted er dette? Ser ut som et sted hvor fly kommer for å dø..

Hva slags sted er dette? Ser ut som et sted hvor fly kommer for å dø..

Victorville, tidligere George Air Force Base, er hjem til et par større flyverksteder. Disse tilbyr også langtidsparkering, maling og opphugging.
Plassen brukes også til myndighetschartere, som mil-chartere og fengselsflighter.

Last edited:

Skjønner! Takk for svar.. Gode bilder forresten :D

Back