En liten klappsetevideo i HD fra høstferien BRU-OSL

Halvorsn

ScanFlyer Molded
En liten klappsetevideo i HD fra høstferien BRU-OSL

God morgen! Endelig greide jeg å holde macen og nettet oppe i 300 minutter - natten er din venn! Så ENDELIG er klappseteturen min fra siste leg i høstferien ferdig og oppe og koser seg på youtube i full hd!

http://www.youtube.com/watch?v=nUakj2E4qwQ&feature=channel_video_title

Bruk i det minste 720p for å få litt opplevelse :)

Filmet med Canon Legria HF G10 og redigert i Final Cut Pro 7

Re: En liten klappsetevideo i HD fra høstferien BRU-OSL

Skjermbilde2011-11-18kl122517.png

Shto etta?
(Hva er det?)

Veldig fin film :D
Men lurer på en ting, når han tar av og lander kjører nesehjulet over lysene i asfalten. Gir det økt slitasje på flyet eller lysene?
mrSaxy98

TCAS = Traffic collision avoidance system
http://en.wikipedia.org/wiki/TCAS

åh, så det er en slags "analog" (vel... monochrome da, som det står på wiki) versjon av TCAS? Jeg har vel strengt tatt bare sittet på "next-generation" klappsete i det siste så jeg er vant med at TCAS'en er "innebygd" i den herrane GPS/flyrute/altmulig-displayet. Skal dra med en 737CL i morgen, har disse sånne "analoge" TCAS'er?

åh, så det er en slags "analog" (vel... monochrome da, som det står på wiki) versjon av TCAS? Jeg har vel strengt tatt bare sittet på "next-generation" klappsete i det siste så jeg er vant med at TCAS'en er "innebygd" i den herrane GPS/flyrute/altmulig-displayet. Skal dra med en 737CL i morgen, har disse sånne "analoge" TCAS'er?

Er vel mer at de ikke har de integrert i navigasjonsdisplayet siden det ikke var påbudt når de ble levert, og har blitt ettermontert når kravet om at alle skal ha TCAS kom. Du finner sikkert 737CL med slike også.

Knallflott video! Nattflyging er jo noe helt spesielt! :) Flere slike takk!

Er vel mer at de ikke har de integrert i navigasjonsdisplayet siden det ikke var påbudt når de ble levert, og har blitt ettermontert når kravet om at alle skal ha TCAS kom. Du finner sikkert 737CL med slike også.

Takk takk takk, that makes super sense! Er avro RJ100 så "gammel"?

Awesome! , bra filming spesielt på begynnelsen når du holdt kamera opp slik at man så byen med alle lysene på.

Du har ikke vært på klapp i de mindre Dashene til WIF da? De har det på samme måte.

Ang. lysene på senterlinjen vet jeg ikke om de bryr seg noe nevneverdig om den slitasjen, det er jo solide saker. Jeg forsøker å holde meg rett ved siden av lysene for å slippe å høre et dunk for hvert lys man treffer. Stiv nesehjulslegg på Fokkeren... :)

Takk takk takk, that makes super sense! Er avro RJ100 så "gammel"?

RJ100 kom vel tidlig på nittitallet, og i følge den TCAS siden på wikipedia så kom ikke kravet om påbudt TCAS i Europa før i 2000.
Correct me if I'm wrong, dette tar jeg kun fra wikipedia her. :lol:

For å være litt on topic, så har jeg nå endelig sett filmen. Veldig bra jobb. :) Kom gjerne med flere sånne Halvor.

Flott å se take-off og landingen. Bra dette Halvorsnnnnn

Veldig bra. Hvordan fikk du deg inn dit?

Spurte veldig pent ;) Funka veldig dårlig på 1st leg den dagen, 2nd leg gikk jeg omtrent rett inn i klappsetet. Veldig varierende besetning vil jeg påstå, men de mente jeg spurte så pent at de "bare måtte" ta meg inn.

Flyet ble produsert i 1991

Ellers takker jeg for kommentarer fra alle :) Blir nok sjelden slike videoer, men prøver da iherdig hver flight. Det lønner seg alltid!

Back