Emirates innfører premium economy

Re: Emirates innfører premium economy

Den folkelige forretningsklassen er tydeligvis et nyttig instrument for stadig flere flyselskap.

Litt mer info her. Planen er å innføre det fra 2020

https://www.ausbt.com.au/emirates-premium-economy-will-have-all-new-sleeperette-seats

On Emirates' three-class (soon to be four-class) Airbus A380s the premium economy cabin will be located at the front of the lower deck with “probably as many as 56 seats."

On two-class A380s which lack first class, premium economy would be added onto the upper deck with "the same kind of number" of seats as the three-class superjumbos.

Emirates’ Boeing 777 jets would see a smaller cabin "more likely around the high 20s, 26-28 seats."

On both jets premium economy will take over some of the space currently allocated to economy class, with no change to the number of business class seats.

Ting tar tid, men A380 maskinen de fikk levert lille juleaften skal visstnok være deres første A380 med Premium Economy

Airbus A380 -842 267 A6-EVN Emirates delivery 23dec20 XFW-DXB

Omsider her bilder av kabinen sluppet.

91cd5a71be410f94b0cb40d3c43198b2.jpg

759f42087c190f0a078a602398b92fa0.jpg

Usikker på hva jeg mener om "trepanelet" rundt vinduene egentlig. Sånn umiddelbart virker det litt lunere og mindre sterilt

Det ser riktig flott ut. Får håpe de ikke priser like høyt som business saver.

Når forventes den nye kabinen på Oslo?

Det ser riktig flott ut. Får håpe de ikke priser like høyt som business saver.

Når forventes den nye kabinen på Oslo?

Ser ikke ut som den er planlagt installert på noen 777-300ER med det første. Og de nærmeste årene kun blir å finne på A380. Men mulig de ombestemmer seg

Man skal ikke veldig mange år tilbake i tid før disse setene vel ville gått first class en god gang. Tro om det blir obligatorisk med nikkers ombord, trepanelene tatt i betraktning?

Jeg er så Harry at jeg synes dette ser lekkert ut.. nesten litt retro med de panelene. Håper man merker det på maten også samt litt muligheter for å kjøpe seg opp på drikkevarene.

Leser at kabinene får dedikerte toaletter som har vært et minus på andre pluss.

Så veldig fint ut.
Er det bakerst eller fremst i flyet?

Så veldig fint ut.
Er det bakerst eller fremst i flyet?
Dette er fremst nede, der de fleste får den. Noen eldre maskiner som skal bygges om får det oppe, avhengig av tidligere konfigurasjon.

Jeg synes 777ene deres er såpass trang i economy, med 3-4-3 at jeg faktisk heller vil fly med Norwegian. Dersom hukomelsen er riktig, er det 61cm bredere cabin nede på en A380, enn 777

And they have picktures of wood on the waals (sitat Jeremy Clarckson i topgear, om et dashbord)

Jeg husker jeg hadde et mobil-deksel som i imitert mahogny. Dette var på slutten av 90-tallet, og telefonen var en 5110.

Opptil 40» seteavstand sier Emirates. Noen som har sett hva minimum seteavstand blir? Ellers er vel 38» ganske standard hos de fleste med denne klassen?

Opptil 40» seteavstand sier Emirates. Noen som har sett hva minimum seteavstand blir? Ellers er vel 38» ganske standard hos de fleste med denne klassen?

Ja, det ser veldig likt ut i benplass som «alle de andre»

Jeg er så Harry at jeg synes dette ser lekkert ut.. nesten litt retro med de panelene. Håper man merker det på maten også samt litt muligheter for å kjøpe seg opp på drikkevarene.

Leser at kabinene får dedikerte toaletter som har vært et minus på andre pluss.

Tiltredes !

Tommel opp fra meg, dette så lekkert ut

For meg framstår disse bildene hverken som Harry eller gammeldags - men som moderne og minimalistiske detaljer i eik... :p

Nå har vel noen fly fått dette, selv om de ikke har startet å selge produktet ennå. Men ser ut som London, Paris og Sydey blir først ute hvor produktet kan garanteres/selges, fra 1 august

https://www.aviation24.be/airlines/emirates-airline/launches-full-premium-economy-class/

Ser ut som 2 av 5 daglige til LHR, 1 av 3 til CDG og 1 av 2 til SYD, som i første omgang får dette fra 1. august

https://aeroroutes.com/eng/220525-ek388aug22

Dubai – London Heathrow EK001/002, EK003/004
Dubai – Paris CDG EK075/076
Dubai – Sydney EK412/413

Back