Emirates A380 nödlandning ARN

Re: Emirates A380 nödlandning ARN

at bruge orden "nød" ifm flyvning, indikerer i min optik, at der er fare på færde for fly og besætning.
I dette tilfælde var det en syg passager, og frasen "extra ordinær" landing virker bedre.
i særlige tilfælde kan ordet "sikkerhedslanding" også bruges.

Jeg er kanske klar over at media ikke gider skelne, men bruger generelt termen "nødlanding", for det sælger bedre
Hilsen Ole

at bruge orden "nød" ifm flyvning, indikerer i min optik, at der er fare på færde for fly og besætning.
I dette tilfælde var det en syg passager, og frasen "extra ordinær" landing virker bedre.
i særlige tilfælde kan ordet "sikkerhedslanding" også bruges.

Jeg er kanske klar over at media ikke gider skelne, men bruger generelt termen "nødlanding", for det sælger bedre
Hilsen Ole

Siden det her var snakk om en 2 åring som var så syk at han ikke overlevde så synes jeg nødlanding er på sin plass. Da er det om å få flyet fortest mulig ned

Forferdelig trist utfall. Dette gjør inntrykk på meg som har en på 1,5 år selv. Stakkars foreldre.

Nød defineres som fare for liv og helse til de som er ombord, det er ikke spesifisert at det kun gjelder crew ombord. Her var det tydeligvis i aller største grad en nødsituasjon, med et tragisk utfall. Forferdelig trist å høre om..

Back