Embraer C-390M/KC-390 - Status og ordre

Trdfly

Moderator
Medlem
I dag rullet det første flyet av typen Embraer KC-390 ut av fabrikken i São José dos Campos i Brasil. Den er utviklet for å konkurrere militært mot C-130, A400 osv., men skal også være mulig for kjøp av private selskaper.

Per. April 2013(wiki) så ordrelisten slik ut: Argentina (6), Brazil (28), Chile (6), Colombia (12), the Czech Republic (2) and Portugal (6)

PTZNF.jpg

Last edited:
Re: Embraer KC-390 - Status og ordre

Jeg synes den er skikkelig lekker!

Denne går glatt inn på min topp 3 etter MD-11 og 757!

Minner litt om en modernisert Hercules i formen.

Fungerer sikkert bra den, men personelig skal jeg være ærlig å si jeg syns den ser dritstygg ut, ikke en gang så stygg at den ser tøff ut, bare dritstygg

Nesten litt Short Skyvan proporsjoner over det, men jeg syntes det er tøft!

Der skal jeg være helt rnig med deg sk931. Dessverre blir det nok aldri noen passasjerutgave av denne [emoji574]

KC-390 er nå sertifisert av Brasilianske myndigheter.

https://www.flightglobal.com/news/a...receives-brazilian-type-certification-452929/
Embraer KC-390 receives Brazilian type certification
Embraer's KC-390 transport has received a type certification from the Brazilian aviation authority, Agência Nacional de Aviação Civil.

A ceremony was held at Brasília Air Force Base to deliver the civil certificate of airworthiness to Embraer on 23 October. It was attended by Brazilian President Michel Temer, as well as the country’s Defense Minister Joaquim Silva e Luna, and Lt Brig Gen Nivaldo Rossato, its air force commander.

"The certification of KC-390, the largest and most complex aircraft developed throughout Embraer's history, expresses the high technological level achieved by the company," said Paulo Cesar de Souza e Silva, president and chief executive of Embraer. "I would like to congratulate the teams that participated in the development of this program in partnership with the Brazilian Air Force."

Pent bilde av maskinen:
http://www.airliners.net/photo/Brazil-Air-Force-Embraer/Embraer-KC-390-EMB-390/5253157

Last edited:

Ser nå ut som Portugal har bekreftet sin ordre på 5 maskiner, og blir dermed den første eksportbestillingen av maskinen

Back