• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Electra på Sola i dag

raider66

ScanFlyer Rusty
Medlem
Electra på Sola i dag

Jeg jobber på Sola i dag og kl 0745 ankom det en Atlantic L-188 Electra fra syd. Nydelig lyd fra de 4 Allison turbopropmotorene, og tankene og minnene gikk umiddelbart til gamle dager på Fornebu med Fred Olsen. Flyet skulle til fraktområdet, men takset feil og fortsatte mot terminalområdet før LTT tydeligvis gjorde oppmerksom på at den var på vei i feil retning. Etter en 180 grader parkerte det utenfor fraktterminalen i nord. Siden flybesetningen tydeligvis ikke var spesielt godt kjent her, så lurer jeg på hvor vanlig det er med L-188 på Sola. Er det noen som vet reg'en forresten (kanskje det er en ex LOF maskin)? Ser ut som om den er satt inn for TNT sin BAe 146QT.

Espen

Replying to Topic 'Electra på Sola i dag'

Den fløy for TNT ja. Nei det skjer ikke kjempeofte.

Vi har hatt Electra her ganske nøyaktig 20 ganger siden 1/1-00. 13 av besøkene har vært i regi av TNT.

Og det inkluderer Air Atlantique, Armerer Air , noen andre som jeg har gått glipp av ?

-Og nå kom den ja,- men ikke på mandag når jeg rusla forbi... !

Bilde er her endelig. Ikke riktige dagen for bilder, nei
For det første, sola rett på kroppen. Solstekt
For det andre, det j**la gjerdet som jeg ALDRI klarer å unngå , grrrrrrrrrrrr

Attachments

• g-lofe1.jpg
    g-lofe1.jpg
    57.3 KB · Views: 20
Back