Ekstra security OSL? Andre steder?

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Både fruen og jeg ble plukket ut for ekstra forsinkende kontroll av helt ok håndbagasje i dag. Hyggelig svensk jente sa at dette ble startet sist mandag med tilfeldig sjekk av håndbagasjen.. Tok litt ekstra tid med litt kødannelse etter en ble plükket ut...

Re: Ekstra security OSL ?

Har selv opplevd at de har startet med dette i ansattkontrollen -Stikkontroll på bagasje som er x-rayet.

Ekstra security OSL ?

Det opplevde jeg på OSL i juni, så helt nytt er vel ikke det vel ikke? Det er vel helt grunnleggende innen sikkerhetstenkning med variasjon og stikkprøver. Gikk i alle fall hyggelig og kjapt for seg.

Jeg opplevde det samme i juli. Da pep det idet jeg gikk gjennom. Da ble jeg fortalt at det er krav fra internasjonale luftfartsmyndigheter at maskinen av og til skal pipe og passasjeren sjekkes nøye.

Jeg opplevde det samme i juli. Da pep det idet jeg gikk gjennom. Da ble jeg fortalt at det er krav fra internasjonale luftfartsmyndigheter at maskinen av og til skal pipe og passasjeren sjekkes nøye.
Ja, det har vært slik lenge, men at bagasjen blir plukket ut er nytt (og irriterende).

Ekstra security OSL?

Trodde de slet med å skaffe folk til security, hvorfor da lage seg mer problemer? Det har vel alltid vært slik at en kan få en skikkelig strafferunde hvor de tar ut alt innhold i håndbagsje. Er det denne kontrollen som har økt?

Det var en slik jeg og endre måtte igjennom. Ved direkte spørsmål ble det svart at dette var fra sist mandag... Min bag har alltid det samme innhold og den ble nå endevendt og noe av innholdet ble tatt ut og kjørt i separat tray på nytt sammen med bagen.. Siden flere ble plukket ut og kø i etterkontroll tok dette vel 5 min ekstra...

Til sammenligning er det raskere i USA nå da en slipper å ta ut iPad , til tross for at en må tømme alle lommer for papir etc før en går i "røntgen-titt-på-edlere-del
er-boxen"

Last edited:
Til sammenligning er det raskere i USA nå da en slipper å ta ut iPad , til tross for at en må tømme alle lommer for papir etc før en går i "røntgen-titt-på-edlere-del
er-boxen"

Gleder meg til å teste TSA Pre om to uker .. ;)

Hel he ser at det går mye raskere.. Vi er begge godkjent, men vi har gærn ID, må vel ta lappen her borte nå...:colgate:

Om 100 år går vi inn i en portal lignende en kroppscanner - og på den andre siden er vårt bestemmelssted. ;)

Det er ikke noe nytt de har begynt med. Er det ikke helt klart på x-ray vil de spørre om å få sjekket bagen eller¨kjøre den gjennom røntgenmasinen en gang til.

Back