EBG - muligheter, statusmatch etc.

bardf

ScanFlyer Blue
Hei!

Nettopp fått EBG.
Kan være denne tråden finnes her inne fra før. Men jeg synes det virker som man kan få ganske mye mer ut av EBG enn det som ligger på sas.no.
Jeg har lest flere forskjellige tråder om statusmatch, både hos andre flyselskap, men også hos hotellprogram. Det finnes sikkert i tillegg til statusmatch flere gode tips på hvordan man best kan utnytte EBG-statusen sin.

Har dere noen tips?:-)

Gratulerer med EBG! :)

Du kan få Gull hos Carlson Club, det som før var Rezidor/Radisson sitt hotellprogram. Send mail til den Amerikanske kundeservicen (i Norge skjønner dem ingenting :rolleyes:) så fikser de biffen!

Gratulerer med EBG! :)

Du kan få Gull hos Carlson Club, det som før var Rezidor/Radisson sitt hotellprogram. Send mail til den Amerikanske kundeservicen (i Norge skjønner dem ingenting :rolleyes:) så fikser de biffen!

Det er vel rapporter om at de ikke skjønner så mye borti Amerika heller... Var et råd her om å skrive til dem på norsk for å fikse matchen.

Andre statusmatcher mot andre flyselskaper kommer innimellom. Beste måten å få vite om dem på er å følge med på forum som dette.

Ellers er det ikke mange hemmeligheter som er verdt å vite om...

Du får også Sixt Platinum ved å sende en søknad. Dette gir ofte oppgraderinger (sies det) og en del andre fordeler.

http://www.sixt.mn/en/platiniumcard_more.php

Og i Europa ender du fort opp med en skikkelig oppgradering med dette kortet. I Norge har jeg fått det dersom jeg spør om det er oppgradering fro Platinum. Men Sixt i Norge har bare kjipe biler er mitt intrykk.:(

Du får vel også Hertz Gold, litt usikker på hva godt det fører med seg, men du slipper antagelig å få en kjip koreaner i klasse C og får en Golf istedet.

Avis Preffered eller hva de kaller det er vel bare humbug.

Hotelloppgraderinger og sene utsjekker utenfor Norden kan du bare glemme.

Send mail til den Amerikanske kundeservicen (i Norge skjønner dem ingenting :rolleyes:) så fikser de biffen!

Jeg opplevde det eksakt motsatte. Amerikanske kundeservice visste ikke hva jeg snakket om og svarte:

"Club Carlson does not currently match status with Gold/Star Alliance. We will status match with Hilton Honors, Hyatt, Priority Club, Marriott Rewards and Starwood."

Skrev en ny mail på norsk og det ble fikset i løpet av noen få timer av en hyggelig svensk dame.

Back