EB`s 6. Scanvintips i 2005:

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Fra Veneto i Italia kommer ukens Scanvintips:

Tommasi Valpolicella Classico Superiore Ripasso 2001 - NOK 172,90 på Vinmonopolet eller 120 danske flatlandskroner på DFDS.

Intens rød farge, fin utviklet fruktighet med innslag av pepper, krydder og hint av rosin. Kan drkkes nå, i morgen eller lagres til en annen dag.

God vin...

trudde aldri jeg kom til å poste dette: men har du noen tips til vin man kan gi i bursdagsgave? til rundt 100kr :)

Rødt eller hvitt?

Hvit: Bigi Orvieto Classico (under NOK 100,-)

Rød: Delicato Zinfandel eller Delicato Merlot (begge NOK 99,-)

*notert* Jeg får vel svinge innom polet etter en sånn en til den 2 dager gamle "vinkjelleren" (den er faktisk i kjelleren og det egner seg til det) som pr. dagens dato inneholder 3 flasker. :up:

Det er da en start... Ikveld runder kjeller`n vår 100 flasker!!!!

Målet er vel en samling på over 700 flasker...(...og da helst i en italiensk kjeller!!!)

Originally posted by EB
Fra Veneto i Italia kommer ukens Scanvintips:

Tommasi Valpolicella Classico Superiore Ripasso 2001 - NOK 172,90 på Vinmonopolet eller 120 danske flatlandskroner på DFDS.

Intens rød farge, fin utviklet fruktighet med innslag av pepper, krydder og hint av rosin. Kan drkkes nå, i morgen eller lagres til en annen dag.

God vin...

Når kommer du med ett vintips med Spanske viner ??, Eller Chilenske ?? Odfjell vinene(Skipsreder familie fra Bergen) har nogen meget gode viner og....
Men, tipsene dine er GODE de og !!
:up:

Jeg håper snart å få smake en av vinene til familien Odfjell... Har du smakt de - så kom gjerne med anbefaling og test... Det kommer nok snart noen hvite fra Spania...

Her er DN.no's artikkel om Odfjell.
Odfjell Wineyards

Aliara 2000/2001 har jeg bl.a smakt flerer ganger.....Den er litt dyr, men man har man ett meget godt alternativ her.

Varenr. 34487 koster kr 195,-

Det som er dumt at utenfor Bergen må man bestille vinene.....I Bergen er det bare å plukke dem i hyllen :up:

Takk..

Skal ringe polet på mandag og bestille en sydlandsk bergenser...

EB:
Har med stor interesse fulgt din interesse for Italia, herunder Italiensk vin.
Blir du ikke smålei av det lette ialienske?
For å anbefale noen franske godsaker; en Chablis Grand Cru 2000?
Denne er flottings til skalldyr, selv om noen mener det er å kaste perler for sv.. osv.
:cheers:

Blir nok ikke lei italiensk... men for all del - en god Chablis som du nevner er ikke å forakte. Chablistipsene kommer nok i løpet av våren...:spin:

Back