• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

EB-poeng pr.krone - Best Deals

LN-FHU

Superflyer
Hvor får man flest EB-poeng idag pr.krone betalt..? Hvilke ruter ? Hva er bra deals...?
Eks: 100000 poeng for 3090 kr.= 3,0395 poeng/krone. Grei deal ??

Tenkte vi kunne poste her...
*Strekning
*Pris
*Poeng/krone

Hvilke ruter/itinerarys gir best verdi ?

Er det fordel de som bor i nærheten Oslo, eller kan "distriktene" konkurrere på poeng/kronerverdi her....?

Hvor får man flest EB-poeng idag pr.krone betalt..? Hvilke ruter ? Hva er bra deals...?
Eks: 100000 poeng for 3090 kr.= 3,0395 poeng/krone. Grei deal ??

Tenkte vi kunne poste her...
*Strekning
*Pris
*Poeng/krone

Hvilke ruter/itinerarys gir best verdi ?

Er det fordel de som bor i nærheten Oslo, eller kan "distriktene" konkurrere på poeng/kronerverdi her....?

Her har du nok plusset på en 0 for mye. :p

10 000 poeng for 3090,- gir 3,236 poeng pr krone.

Som regel, så er det vel SAS Plus til leisure-destinasjoner i Sør-Europa som gir best uttelling. Det klarer man jo fint på en dag også, slik at kostnadene ifbm selve reisen holdes på det minimale.

Ellers er jo en helgetur til USA en grei måte å hanke inn rundt 10000 +/- poeng, litt avhengig av om man er EBG og får 25% ekstra. Dette koster jo litt mer da, gjerne rundt en 4000,- og så må man jo regne med litt ekstra kostnader i form av hotell og mat osv.

Her har du nok plusset på en 0 for mye. :p

10 000 poeng for 3090,- gir 3,236 poeng pr krone.

Ouch...litt vel ivrig med tallene der ja... Jeg kan altså regne, men ser her jeg har skrevet inn resultat fra en annen strekning jeg har sett på :lol:

Spm.mitt står dog enda; hva er bra verdi ? 4 poeng/krone...3,5 poeng/krone ?

Før gjeninnføringen av 100% i alle Economy-klasser var 3 poeng per krone bra. Nå mener jeg at listen bør heves noe, men har ikke noe matematisk svar på hva som er "perfekt" (bortsett fra at jo flere poeng, jo bedre).

Edit: Med mindre det er kampanjer, er det mulig å komme mye over 4 poeng per krone (statusbonus ikke inkludert)?

Har selv flydd OSL-ATH-OSL for 1950 NOK i Plus (8000 poeng før statusbonus).

Last edited:
Utenom SK så er UA sine kampanje-priser til USA (f.eks. 3000-3200 kr til SFO over 4 poeng per kr) gode og skjer ofte. Men om man kun flyr for å samle poeng så er SK sine avganger til Sør-Europa i Plus (får du til samme pris med en mellomlanding i CPH/ARN fra f.eks. OSL, som direkte så er du ekstra "heldig"). Jeg vil si at får man til over 3 poeng per kr, så bør man være fornøyd.

Back