easyJet stopper for stoleleg ombord

ValdaIsaksson

ScanFlyer Blue
easyJet stopper for deres 'stoleleg' ombord på alle deres flyvninger. Jeg går udfra at det er for at kapre flere 'gebyrer' for pladsbestilling. Personligt har jeg aldrig haft noget imod lavprisselskabernes måde at man skal vælge sæde på... Så kan man i sidste sekund vælge hvilket man vil have, mens man altså nu får tildelt et helt tilfældigt sæde? Uanset skulle 70% være tilfredse med at få sæde inden afgang.

http://politiken.dk/turengaartil/re...lavprisselskab-dropper-stoleleg-ved-boarding/

Det er langt bedre enn aa ha "kampen for tilvaerselen" ved ombordstigning. Jeg pleier ikke aa betale ekstra for aa kunne velge mitt sete, men det er greit aa ha et setenummer foer man gaar ombord. Easyjet boarder naa etter grupper, gruppen man havner i avhenger av rekkefoelgen man sjekker inn. Heretter kan de slippe folk ombord etter setenummer.

Moralen er altså "pay up hvis dere vil sitte sammen"? :stir (Går ut ifra at personer på samme booking får seter sammen, men det er jo ikke alltid reisefølget er i samme booking). Og hvis systemet tilfeldigvis tildeler et midtsete på bakerste rad er du stuck der og ****ed som de sier på utenlandsk. Høres ut som litt av en bingo spør du meg, og virker ærlig talt som en forverring for de reisende.
Da DY prøvde det systemet for noen få år siden ble det vel såpass populært at det varte ei knapp uke :p

Back