• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Easyjet om Norge: Den sjansen har gått

Someone

Moderator
Medlem
Easyjet om Norge: Den sjansen har gått

Egentlig ikke noe nytt som kommer frem, men vet ikke om Easyjet tidligere har sagt det såpass åpentlyst at the ikke er plass til dem i Norge (og Sverige)

http://www.anna.aero/2012/04/24/exclusive-interview-with-easyjet-ceo-carolyn-mccall/
anna.aero: easyJet is not particularly strong in Scandinavia or in neighbouring Finland. You only have a significant presence in Copenhagen as well as a single route to Stockholm Arlanda (having pulled out of both Helsinki and Gothenburg, and never having served Norway). Do you consider Norwegian’s rapid expansion and large aircraft orders too big a threat to take on in those markets?

McCall: If there was an opportunity in Scandinavia, we missed it. It is a market in which two airlines are fighting each other, so we see greater opportunities for us elsewhere. For example, we see opportunities in Switzerland and in France where we have just opened new bases in both Nice and Toulouse as well as started serving Lille. There are also opportunities in Italy, for example in Milan after Lufthansa pulled out of its Malpensa base and at Linate where the Italian competition commission just ruled against Alitalia’s monopoly on the route to Rome Fiumicino. These are markets that we understand well.
 
Back
Top