• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY's røde rudolf'er

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
DY's røde rudolf'er

For de som måtte tenke seg forbi her på formiddagen...

På fjernparkering innland står det pr nu ikke mindre enn 6 stk. DY 737'er og 3 av dem uten en Real Norwegian på seg...

Løp ut og knips folkens!

:nor

Replying to Topic 'DY's røde rudolf'er'

Hvorfor kommer ike disse med nye ansikter?

De lever jo... Men hva med Erik Bye?

DY har kanskje innsett at det ble velø sjåvinistisk og hart lagt hodet i bløt for nytt haledsign?

Vi venter i spenning...:spin:

Har aldri helt skjønt hva som er så galt med å la våre nasjonale helter pryde halefinnene til Norwegian. Andre nasjoner er stolte av sine helter, la oss være stolte av våre.

Originally posted by Blubird

Har aldri helt skjønt hva som er så galt med å la våre nasjonale helter pryde halefinnene til Norwegian. Andre nasjoner er stolte av sine helter, la oss være stolte av våre.

Nordmenn er vel ikke akkurat kjent for IKKE å være stolt av sine landsmenn. Føler av og til vi lever i nasjonalromantisk euforia...for å sette det på spissen.

Helt greit at Norwegian har nordmenn på halene sine, men siden det nå har gått såpass lang tid, og så mange fly ikke har ferdigmalte haler, så tror jeg at det er noe på gang. Kanskje en hale som blir lik på alle fly etterhvert. Tror også at "Real Norwegians" på halen fungerer dårlig nå som dem skal ha en base i utlandet.
Hvor mange nordmenn hadde valgt å fly "Polish" om dem hadde stasjonert 2 fly på Gardermoen, og prydet sine haler med for oss ukjente døde polakker?

Tviler på at så mange polakker kjenner f.eks til disse
Gidsken Jakobsen,
Otto Sverdrup,
Helge Ingstad,
Alf Prøysen,

Og skal vi kjøre løpet helt ut, i kjent patriotisk nordmann-stil, så får vi vel klistre opp bilde av Paris Hilton eller Kristanna Loken da, som jo er norskættede. Det er meget viktig å få frem at de er norskættede, i nehver sammenheng de nevnes i norske medier....

Tok meg den frihet til å smelle sammen noe i photo shop;)

Attachments

• tja.jpg
    tja.jpg
    101.6 KB · Views: 8

Skulle DY endre design er jeg ganske sikker på at den ville bli tøff og annerledes...:up:

Originally posted by Fry

Og skal vi kjøre løpet helt ut, i kjent patriotisk nordmann-stil, så får vi vel klistre opp bilde av Paris Hilton eller Kristanna Loken da, som jo er norskættede. Det er meget viktig å få frem at de er norskættede, i nehver sammenheng de nevnes i norske medier....

Uuuuuææææææhhhhh!

Originally posted by Fry

og jeg som troede at DY's livery ikke kunne blive værre............................

Jeg synes ikke dekoren på Norwegian er så ille, heldigvis litt annerledes enn de vanlige fargede motorene og helt hvit flykropp. Men skal være enig i at halen på Norwegian-flyene nok kanskje burde hatt en anna lay out.

La det røde feltet der det slutter samt den blå tynne streken rundt skroget foran skråne forover, altså noe sånt / , og la Norwegian overta BU-flagget på halefinna.

Sikkert en del DY ansatte med gode minner som er enig med deg der...;) eller passer denne bedre...:nor

Hehe...

Men, jeg mener noen skrev her for en tid tilbake at DY avventer en vurdering om å selge reklameplass på halen? Mener vedkommende skrev at en kunne få inn rundt 1 mill NOK i året pr maskin jeg?

Eller er jeg heeeelt på vidda?

:devot:

Kan være enig at en kan forsøke å endre litt på helning av den røde tuppen på flyet, men å sette det norske flagget å¨halen tror jeg ikke er så lurt.

En del selskaper har jo gjort dette tidligere...uten så veldig stor suksess. Her hjemme flyr vel DAT rundt med reklame...

Originally posted by Hurum

Kan være enig at en kan forsøke å endre litt på helning av den røde tuppen på flyet, men å sette det norske flagget å¨halen tror jeg ikke er så lurt.

Nei, samma det. Men gjør noe med avslutningen mot det hvite på den røde tuppen iallefall. Slik det er i dag, ser de jo ut som svære flygende *******......:sarc

Back