Sitter på terrassen på Gran Canaria og harfulgt flyene ned hit denne uken etter at jeg selv kom ned på lordagen med DY 1816 med en ganske ekstrem flytid på 6:15. Lurte selv da på hvor mye lengre turen skulle vårt før vi måtte ha landet for mer drivstoff.
Vi fløy en nokså uvanlig østlig rute over blant annet Geneve og Gibraltar.
Noe av den samme ruten ser jeg DY 5201 har i dag men den har en flytid på 6:33 ifølge Flightradar og ser ut til å våre på vei ned et sted nå, tipper AGP?
Er vel ganske sjelden at OSL- Kanariøyene må mellomlande for å fylle drivstoff? Overhørte noen nordmenn her nede som snakket om forsinkelser fordi man måtte mellomlande pga hard motvind. Ser imidlertid ut som både DK og BLX kom seg ned uten mellomlanding tidligere idag.
Noen som vet hvor ofte dette skjer til Kanariøyene?

Noe av den samme ruten ser jeg DY 5201 har i dag men den har en flytid på 6:33 ifølge Flightradar og ser ut til å våre på vei ned et sted nå, tipper AGP?
Er vel ganske sjelden at OSL- Kanariøyene må mellomlande for å fylle drivstoff? Overhørte noen nordmenn her nede som snakket om forsinkelser fordi man måtte mellomlande pga hard motvind. Ser imidlertid ut som både DK og BLX kom seg ned uten mellomlanding tidligere idag.
Noen som vet hvor ofte dette skjer til Kanariøyene?