DY5201 OSL-LPA idag med mellomlanding?

litt-amatør

ScanFlyer Gold
Medlem
Sitter på terrassen på Gran Canaria og harfulgt flyene ned hit denne uken etter at jeg selv kom ned på lordagen med DY 1816 med en ganske ekstrem flytid på 6:15. Lurte selv da på hvor mye lengre turen skulle vårt før vi måtte ha landet for mer drivstoff.;) Vi fløy en nokså uvanlig østlig rute over blant annet Geneve og Gibraltar.

Noe av den samme ruten ser jeg DY 5201 har i dag men den har en flytid på 6:33 ifølge Flightradar og ser ut til å våre på vei ned et sted nå, tipper AGP?

Er vel ganske sjelden at OSL- Kanariøyene må mellomlande for å fylle drivstoff? Overhørte noen nordmenn her nede som snakket om forsinkelser fordi man måtte mellomlande pga hard motvind. Ser imidlertid ut som både DK og BLX kom seg ned uten mellomlanding tidligere idag.

Noen som vet hvor ofte dette skjer til Kanariøyene?:)
 
Det kan sikkert stemme. Ser at EVE-LPA har en time igjen og fløyet i 5:57 allerede og ser ikke ut til å ha hatt mellomlanding.
 
Takk for interessant info.:) Vet noen hvor den fikk/får påfyll av drivstoff? Flighten har forsvunnet fra Flightradar.
 
Fulle tanker fra Evenes og fløy på 6:54. Tror det var en maskin som også gikk ned i Barcelona som skulle til LPA.
 
Blokkerer DY noen seter fra EVE til LPA? Det må være meget marginalt om de ikke gjør det, med en 737...
DK ( Thomas Cook ) fløy en time før DY EVE - LPA med 210 pax ( nesten fullt hus på en av de nye A321 ), og med en average headwind på ca 35 kts, krevde det 6:51 i flytid - direkte. Man fylte på 24,3 tonn, og parkerte med fuel godt innenfor marginene.
Dette er en reisedistanse som ligger litt over Oslo - Dubai.

Tally-Ho
 
Denne avgang flys med charter og rutepax, var fullt hus i henhold til seteblokk. Fylte på 21,2 tonn (max) og vi landet også med gode marginer (alternativ Tenerife sør)
 
Blokkerer DY noen seter fra EVE til LPA? Det må være meget marginalt om de ikke gjør det, med en 737...
DK ( Thomas Cook ) fløy en time før DY EVE - LPA med 210 pax ( nesten fullt hus på en av de nye A321 ), og med en average headwind på ca 35 kts, krevde det 6:51 i flytid - direkte. Man fylte på 24,3 tonn, og parkerte med fuel godt innenfor marginene.
Dette er en reisedistanse som ligger litt over Oslo - Dubai.

Tally-Ho

16 seter er blokkert.
Men, blir litt flisespikking, OSL - DXB er lengre...
Vet TOS -LPA er litt kortere en den og EVE er da litt sør for TOS...?!
 
Jeg mener å ha hørt at OSL - DXB er 20 nautiske mil (eller noe der omkring) lengre enn TOS - LPA. Da er det ruta på flightplanen man har sett på, ikke luftlinje.
 
TOS LPA flys også på forskjellige ruter. Den lengste er nok den som går ned til Vestlandet så over til Skottland og Irland, deretter vest av Frankrike, Biscaya og Portugal.
 
Back
Top