• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY redder QI's pax, eller egen pengepung

krølle

ScanFlyer Dusty
Denne synes jeg var ganske så .........................

Blandt andet viser et pristjek som rejsenyhedsbrevet check-in.dk foretog i går eftermiddag, at en 'almindelig' tur med Norwegian til Barcelona den 10. maj kostede 673 kroner med det hele. Indtaster man til gengæld Norwegians særlige rabatkode 'Cimber12', som selskabet reklamerede med overfor Cimber-kunder, der lige havde mistet deres flybilletter, bliver billetten næsten 40 procent dyrere.

Sakset fra Politiken. dk

http://politiken.dk/turengaartil/re...r-dyrt-for-norwegians-venlige-hjaelp/?ref=eb1

Er det ikke nokså standard at rabatter ofte legges på visse bookingklasser? Jobben min har avtalepriser med rabatter, men det finnes ofte billigere billetter enn dette.

Er det ikke nokså standard at rabatter ofte legges på visse bookingklasser? Jobben min har avtalepriser med rabatter, men det finnes ofte billigere billetter enn dette.

Hos oss får man x prosent i rabatt på billigste tilgjengelige pris. Uansett er det jo ingen grunn til å forsvare dette. Man kan ikke presentere dette som en hjelp når det faktisk innebærer at man lurer passasjerene, tilsiktet eller utilsiktet, med en høyere pris enn det som faktisk er tilgjengelig. Ser at de også legger ut billetter uten at skatter og avgifter er inkludert:

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=61994

Jo, slik er det hos oss og. Men her er det vel heller snakk om hvordan det markedsføres ;)

Det er helt greit i mine øyne å tjene penger på Cimber-konkursen, men da får man si det som det er, og ikke sette på seg en falsk glorie

Varför lägger DY dessutom ut dessa "cimber priser" utan skatter & avgifter? DY bryter här mot dansk lagstiftning.
När skatter & avgifter läggs till stiger biljettpriserna kraftigt.
Känns uppenbart att bolaget vill lura desperata QI pax på pengar. Det framställs däremot som förmånliga biljettpriser.
Detta kanske är något det danska konsumentverket bör granska?

Last edited:
Jo, slik er det hos oss og. Men her er det vel heller snakk om hvordan det markedsføres ;)

Det er helt greit i mine øyne å tjene penger på Cimber-konkursen, men da får man si det som det er, og ikke sette på seg en falsk glorie

Joda, man burde nok gjøre rede for at det kan finnes billigere billetter. DYs talsperson forteller vel forøvrig at minst halvparten av billettene vil være billigere med rabattkoden, så det er jo ikke bare sørgelig. Hadde man valgt utreisen til Barcelona på lørdag, fx, så hadde man spart 30-35% på å bruke rabattkoden, og på retur fra Barcelona på søndag hadde man fått billetten til halv pris.

Jeg ser forøvrig at dette med ekskl skatt er en problemstilling som gjelder flere selskaper enn DY. Både Flybe og CSA er nevnt i artikkelen. Ingen unnskyldning, det heller. Selskapene har forøvrig en "forklaring" på hvorfor det gjøres.

Last edited:
Back