DY på ræva i dag

Dy på ræva i dag

Dagens punklighet oppdatertkl12:09

Norwegian

antall avg: 29
antallforsinkelser: 23
punklighet: 21%

hva i alledager driver DY med idag da'?punktlighet på kun 21%

Last edited:
Re: DY PÅ RÆVA IDAG

For å si det sånn, jeg tror ikke det er DY som skal ha skylda her...

Re: DY på ræva i dag

Jeg kan ikke forstå at det er krise at punktlighet av ulike grunner går litt opp og litt ned...

En kollega var ute og reiste i dag og han hørte ørten oppkall med passasjerer som ikke møtte opp i gate til både den ene og andre flighten.
Jeg gjetter på fellesferie og mange uvante reisende.

K

Re: DY PÅ RÆVA IDAG

For å si det sånn, jeg tror ikke det er DY som skal ha skylda her...
Men RF kanskje ???
For hadde det vært noen ekstra ordinært hadde det jo slått ut på alle på OSL, nå klokken 13:01 har vi

SAS 85%
DY 22%
WF 100%
Andre 77%

Tot 66%

spørsmålet var bare hva som har gått så på ræva idag,det er lenge siden at det har vært så dårlig punklighet. tror sist gang var n¨r northport startet opp 1 okt 06. så ikke skyld på fellesferie=)for den var i fjord også uten så dårlig punktlighet

snags på fly? mye sen inkommende fly? mangel på fly? lite folk på bakken(RF)?

Er det RF som gaper over for mange kunder ? , noen som nevnte for noen mnd siden at Norwegian burde kjøpt Røros for å sikkre "focus"

Hverken flyNordic (.se) eller JetX som også handles av RFS har ikke hatt noen avganger så langt idag, så det er ikke en faktor for dagen idag hvertfall.

Forøvrig var det vel like r... forrige mandag
osl-sk-dy-week.png

Hovedgrunnen: programmet til DY er en smule ambisiøst mellom 0630 og 0700, hele 11 avganger i det tidsrommet. Ca 1500 pax med minst en bag hver, anlegget har kapasitet på ca 800 i timen, da sier det seg selv at baggen blir sen til gate når anlegget i tillegg ikke går som det skal, stans og redusert hastighet hjelper ikke på. Slik er alle morgener fra mandag til fredag ut august, så det er ikke siste gangen.

I tillegg i dag: ctot på nesten alle avganger, to stk return to ramp pga medical, flere offloads på pax som ikke møtte opp, for få folk på rampen til å dekke opp når hele lag blir stående fast på avganger hvor baggen kommer 3 min før rutetid. Snag på baggasjebånd osv, en skikkelig dag etter Murphys lov...

for få folk på rampen til å dekke opp når hele lag blir stående fast på avganger hvor baggen kommer 3 min før rutetid. Snag på baggasjebånd osv, .

Ja, jeg saa NOC fikk bagasjen foerst da broa ble kjoert tilbake. Beltloaderen var ogsaa u/s, maatte trekkes unna av en gaffeltruck og maskinen ble lastet 'manuelt'. De holdt fortsatt paa da jeg maatte gaa til min egen maskin ..

queso forklarer problemene ganske godt. Kan desverre ikke se noen bedring den nærmeste tid desverre....

Hovedgrunnen: programmet til DY er en smule ambisiøst mellom 0630 og 0700, hele 11 avganger i det tidsrommet. Ca 1500 pax med minst en bag hver, anlegget har kapasitet på ca 800 i timen, da sier det seg selv at baggen blir sen til gate når anlegget i tillegg ikke går som det skal, stans og redusert hastighet hjelper ikke på. Slik er alle morgener fra mandag til fredag ut august, så det er ikke siste gangen.

I tillegg i dag: ctot på nesten alle avganger, to stk return to ramp pga medical, flere offloads på pax som ikke møtte opp, for få folk på rampen til å dekke opp når hele lag blir stående fast på avganger hvor baggen kommer 3 min før rutetid. Snag på baggasjebånd osv, en skikkelig dag etter Murphys lov...

0630-0700 fra OSL ? (eller tenkte du på 06.30 - 08.00?)
07-Juli viser OSL at DY hadde planlagt 2 (12)avganger
08-Juli , 5 avganger (14)
09/Juli , 9 Avganger(14)

I dag 7/7:

0630 - 0700: 11 avganger (1 DY/LF charter)
0630 - 0805: 18 avganger

Ruteprogrammet man - fre er slik!

0630-0700 fra OSL ? (eller tenkte du på 06.30 - 08.00?)
07-Juli viser OSL at DY hadde planlagt 2 (12)avganger
08-Juli , 5 avganger (14)
09/Juli , 9 Avganger(14)

Der er snakk om ut fra OSL ja..?

8/7: 0620-0700 10DY + 1LF
9/7: 0620-0700 10DY + 1LF
10/7: 0630-0700 10DY + 1LF
11/7: 0630-0700 10DY + 1LF

I tillegg er det 7 avganger fra 0720-0800, disse passasjerene kommer oftest samtidig som siste halvdel av de som har avreise før 0700.

Back