DY og 737 (Splittet fra DY IC 2011-tråden)

Re: DY IC i 2011

Jeg skjønner ikke helt at DN lar seg lure av propagandaen til DY.
Luksus? I en DY 737? Det må vel litt mer til enn belysning og andre hattehyller for å gjøre en 738 med LCC-config til en luksusopplevelse.

Generelt synes jeg at DN har tapt seg veldig, og er på nivå med VG og DB.

Enig. Her burde DN nok have ladet DY købe en annonce i stedet for at lave sådan en gang reklame-journalistik... Har også svært ved at se at en 737 med 189-sæder bliver en luksusoplevelse bare fordi der kommer nyt interiør...

Enig. Her burde DN nok have ladet DY købe en annonce i stedet for at lave sådan en gang reklame-journalistik... Har også svært ved at se at en 737 med 189-sæder bliver en luksusoplevelse bare fordi der kommer nyt interiør...

Flyene til DY har 186 seter!

Helt uenig.

DY flyene har bare 186 seter noe som hjelper på bl.a. benplass, ikke minst i sammenheng med de nye setene med setelommer i ansiktshøyde og ikke i knehøyde.

Reiste nettopp fra London i ett av disse flyene og merket meg at passasjerene rundt meg diskuterte nettopp opplevelsen av helt nye fly med friskt interiør og svært hyggelig kabinpersonale.

Forstår helt klart at dette oppleves som luksus hvis man nettopp har vært ute og reist med en konkurrent der man opplever svært dårlig plass i kombinasjon med bondeblått Mao interiør og pottesur betjening.

Sikkert coolt, interiør, men om det er en merkbar reduksjon i støyen, så er det som er det som jeg vil sette størst pris på som pax.

... og jammen var det mye fin reklamejournalistikk i alle medier her om dagen da SAS introduserte sin EWR-rute fra OSL. Men det regnes vel ikke med når det gjelder god PR for SAS!?
(vet at dette er på kanten av postens tema, men jeg kunne bare ikke dy meg) :stir

Re: DY og 737 (Splittet fra DY IC 2011-tråden)

Alle de nye maskiner med de nye stolene som jeg har fløyet med til nå har recline ja...

LN-NOB/NOD/NOE/NOF/NOG/NOL/NOM
LN-NON/NOO/NOP/NOQ/NOS
LN-NOU/NOV/KHD har alle 189 seter.

1. LN-KHD fins ikke lenger
2. Fleetlist hos planespotters.net påstår at LN-NOG, LN-NOU og LN-NOV har 186 seter
3. Helt fra første post dreier denne tråden seg om 737 som ikke er levert, og de får vel alle 186 seter? :p

Last edited:

Det blir spennende å se hvor mye fly det blir til slutt i 2011.

Helt åpenbart er DY ikke så veldig sikre på dette. I press-release til 3.Kvartal skriver selskap 15, men i Presentasjon til 3. Kvartal viser grafiken 17. Litt irriterende iallefall...

Det blir spennende å se hvor mye fly det blir til slutt i 2011.

Helt åpenbart er DY ikke så veldig sikre på dette. .

De får ihvertfall 13 i første halvår. Har vondt for å tro at det dropper av så mye i resten av året .. ;)

Setene er vel de samme Recaro-setene som både Norwegian og SAS har installert i sine nyeste fly?

SAS har vel ikke samme type, med "lomme" oppe, så vidt jeg vet.

Enig i at ordet "luksus" i artikkelen virker litt malplassert, en litt merkelig ordbruk fra en (uefaren?) journalist.

Til irritasjon for en del her inne, har også E24 fått med seg nyheten:

http://e24.no/naeringsliv/article3869049.ece

For øvrig synes jeg det er vel verdt en nettartikkel at DY er det første flyselskapet i Europa som får det nye interiøret.

Og 2 decibels reduksjon i støy er da en hel del?

Alle de nye maskiner med de nye stolene som jeg har fløyet med til nå har recline ja...

Det stemmer, alle recaro seter har recline og ikke minst bedre beinplass. Alle fly i DY serien har disse i tillegg til de seneste i NO serien. 186 seter. Komforten ombord er merkbart bedre for passasjerene. IFE er også svært populært. Nå kommer i tillegg SKY interiør med bedre støydemping, og en romsligere kabin med behagelig belysning. Et flott produkt spør du meg.

Hehe .. rett skal være rett - det er en stor forbedring. Og de gjør en stor nyhet av det nå, halvannen måned før første levering. ;)

Og bare vent - når første kjerra blir levert, inviterer Kjos pressen på rundflyving med champers og kaviar eplebrus og cookies og får enda mer omtale.

Flink er'n, det skal han ha!

Back