Dubai jul og nyttår?

apeks

ScanFlyer Silver
Dubai jul og nyttår?

Vi planlegger jul og nyttår i Dubai i år.
Avreise rett før jul og hjemreise 1 nyttårsdag.
THY har billetter til rundt 3800,- tur/retur.
Norwegian og AirBaltic har ikke lagt ut ennå ser jeg.
Er 3800,- en grei pris for denne perioden til Dubai ?

Noen som har erfaringer med Dubai i jul og nyttår ?
Er det ok ?

Forslag til hoteller hvor det blir litt lag til rette for jul/nyttår med buffeer etc ?
Vi er en familie med store barn.

Og til slutt. Hvilket område bør man bo i som førstegangseisende til Dubai ?

Re: Dubai jul og nyttår ?

Det kan bli kaldt om kvelden. Prisen er grei, mulig du kan kommed noe under 3000, men ville ikke gamblet på det rundt jul nyttår.

Jeg kom akkurat hjem fra en 2.gangs familie tur til Dubai. Topp opphold igjen. Jeg ble kjent med han som styrte hotellet der og han anbefalte å være veldig tidlig ute å booke for jul/nyttår. da er det tilnærmet høysessong der.. Vi betale 3000,- p.p for bilettene nå..

Vi tenker også på en juletur dit...

Vurderer nyttår i Dubai sammen med noen venner, men hvordan er klimaet der da? Er det shortsvær på dagen og mulig å være på stranden?

Og hvordan er det egentlig med nyttårsfeiring der?

Blir heller aldri helt klok på hvilket område det er lurest å bo i

Og er det noen som kan anbefale serviced apartments for opphold på 3-4 uker med små barn. Evt hotell med kjøleskap og kokemulighet? Standard bør være omtrent som nyopppusset Sheraton.

Noen som vet om Marhaba lounge (eller hva de kaller det) ligger før eller etter Security. Ser en kan bli hentet ved gate og kjørt med golfbil gjennom passkontroll etc, og de har lignende service for returen. Greit med slik service med små barn.

Vurderer nyttår i Dubai sammen med noen venner, men hvordan er klimaet der da? Er det shortsvær på dagen og mulig å være på stranden?

Nå har ikke jeg vært der nyttår, men en knapp måned senere. Gode dagtemperaturer på omkring 25-30 grader og 15 på kveldene/natten. Endel tåke og litt mer ustabilt vær er det på vinteren, men ila. uken lå vi tett opptil ihvertfall 5 dager med strålende sol.

Og til slutt. Hvilket område bør man bo i som førstegangseisende til Dubai ?

Avhenger sterkt av hvilke preferanser du har, men antar at en gjennomsnittlig nordmann vil kunne føle seg komfortabel rundt Dubai Marina. Her er byens eneste "gågate" (bredt fortau) i retning av hva nordboere generelt er vant med. Muligens også det stedet i byen med høyest tetthet av turister per kvadratmeter utendørs.

Det er en del ganske gode serviced apparmtents I Dubai Marina som ligger bra til og er ikke så ille i pris.:

http://www.tamanimarina.ae/index.aspx

http://www.dusit.com/dusit-residence/

http://www.dusit.com/dusit-residence/

Når det kommer til områder å bo på hotell i Dubai så hadde jeg valgt hotellene i Souk Madinat hvis det er et høyt budsjett. Svært bra restauranter i området. – Dette hotellet er rett og slett fantastisk: http://www.jumeirah.com/Hotels-and-Resorts/Reiseziele/Dubai/Madinat-Jumeirah/Al-Qasr-Hotel/

Dubai Marina og JBR er fine områder og det er som nevnt en del turister der (som i London, NY, Monaco, Bali. Paris osv) og halvparten expats.

”Old Town” som er det nye området er også veldig bra og har en del gode hoteller. Mange supre restauranter og ikke minst Dubai Mall som er ganske imponerende enten man liker shopping eller ikke.

Alle strandhotellene er også bra – men ofte litt dyre. Faktisk så er Hilton på stranden ved Jumeirah Beach Residence ganske OK.

Eneste jeg vil fraråde er Deira osv. rundt creeken. Ikke noe ferieområde.

Været er stort sette meget bra ved juletider – men kan bli litt ”kjølig” med type 18 hvis det er en kaldere periode.

Vi bruker alltid Marhaba på oss (famliy service) og på gjestene vi har hatt så langt. Deilig opplegg og du kan spare mye tid. Hovedfordelen er i immigration hvis du har uflaks med ankomsttidspunktet.

http://www.marhabaservices.com/Source/lounge.aspx

Last edited:

Og er det noen som kan anbefale serviced apartments for opphold på 3-4 uker med små barn. Evt hotell med kjøleskap og kokemulighet? Standard bør være omtrent som nyopppusset Sheraton.

Noen som vet om Marhaba lounge (eller hva de kaller det) ligger før eller etter Security. Ser en kan bli hentet ved gate og kjørt med golfbil gjennom passkontroll etc, og de har lignende service for returen. Greit med slik service med små barn.

Jeg bodde på Fraser Suites. Litt unna byen, men ikke mer enn 40-60 kr i taxi. Vi hadde et rom på 28 etg med 2 store soverom med egne bad. Vi hadde også gjeste-do, kjøkken og en flott stue. Room-service vasket til og med opp for oss! :D Frokost og internet var ikke inkludert og var dyrt. Så du bør ha egen mat i kjøleskapet. Skulle jeg tippa str på leiligheten ville jeg tippet 75-100 kvadrat. Vi gav 10000 kr for en uke. Da var vi 2 så vi splitta, 5000 hver! :)

Vi var der i Mars - April og det var varmt! Mener vi målte 30 grader på natta den ene natta.

http://www.booking.com/hotel/ae/fra...p1t1:neg;ws=&gclid=CIWeuYDi5LECFactmAodlzMApg

Last edited:
Dubai spørsmål

Er sikkert opptil flere her inne som vet hvordan forholdene er i Dubai på nyttårsaften :)

Vi skal bo på et hotell som heter Arabian Courtyard som ligger i Bur Dubai, rett ved Dubai Museum. 6 km unna flyplassen står det.

Så er det slik at flyet vårt hjem går 01 januar kl 03:30.
Ikke veldig praktisk, men det ble nå en gang slik.

Men vi lurer jo nå på hvordan det er å komme seg derfra til flyplassen kl 0100 natt til 01 nyttårsdag fra dette hotellet ?

Står trafikken i stampe og kan vi glemme å få en taxi i det hele tatt ?
Er det rett og slett lurest å dra til flyplassen tidligere på kvelden ?
Eller er det greit å komme seg fra Bur Dubai til flyplassen på den natten tror dere ?

Ikke noe problem å ta Taxi derifra til flyplassen på natta. Husk å ta med deg øl/vin fra Tax-free'n.. Arabian Courtyard er et tørrlagt hotell som ligger midt inne i gryta...

Ikke noe problem å ta Taxi derifra til flyplassen på natta. Husk å ta med deg øl/vin fra Tax-free'n.. Arabian Courtyard er et tørrlagt hotell som ligger midt inne i gryta...

Jeg tviler sterkt på at det er tørrlagt. Jeg har helt i meg øl og sterkere saker for noen år tilbake. De har jo til og med en pub?

Taxi og transport til flyplassen er null problem.

God tur og gled deg.

Jeg tviler sterkt på at det er tørrlagt. Jeg har helt i meg øl og sterkere saker for noen år tilbake. De har jo til og med en pub?

Taxi og transport til flyplassen er null problem.

God tur og gled deg.

My bad.... Vi var innom der første gang vi var der, da var det tørrlagt. Men pga av en lokal sheik hadde gått bort. Var 3 dager med landesorg og all "morro" forbudt

Takker for svar. Godt å bli beroliget med transporten.

Som Sudcaravelle skriver så er hotellet ikke tørrlagt.
De har egen bar pluss flere restauranter med fulle rettigheter.
Og vi har til og med bestilt et executive rom hvor det følger med en slags lounge access på hotellet og 3 alkolholdrikker pr. person hver dag i prisen :)

Vi gleder oss ja.
8 dager og førstereis til Dubai. Håper vi får det fint !

Re: Dubai jul og nyttår?

Noen som vet hvor mye vin/brennevin man ka ta med inn? Det er jo litt trøblete å få handlet inn til eget kjøleskap. Var på Barracuda i fjor, men det var langt å kjøre og er jo også forbundet med en viss risiko ved passering gjennom Sharjah.

Noen som vet hvor mye vin/brennevin man ka ta med inn? Det er jo litt trøblete å få handlet inn til eget kjøleskap. Var på Barracuda i fjor, men det var langt å kjøre og er jo også forbundet med en viss risiko ved passering gjennom Sharjah.

http://dubaicustoms.gov.ae/NR/rdonl...9330-1D24EF73FC34/2069/TravelersGuide09En.pdf

"The amount of alcoholic beverages and beers shall not exceed 4 liters of
alcohol beverages, or 2 cartons of beer (each consisting of 24 cans, not
exceeding 355 ml for each can or its equivalent)."

http://dubaicustoms.gov.ae/NR/rdonl...9330-1D24EF73FC34/2069/TravelersGuide09En.pdf

"The amount of alcoholic beverages and beers shall not exceed 4 liters of
alcohol beverages, or 2 cartons of beer (each consisting of 24 cans, not
exceeding 355 ml for each can or its equivalent)."

Da jeg reiste ned første gang i 2006, så var importregelen følgende : "A reasonable amount for own use"

Må si jeg skulle ønske vi hadde slik i Norge :)

Uansett, god tur, dere kommer til å få det fint. Vi skal ned 10 dager i desember.

Back