Driter fly?

Ok... så er jeg bare en bitteliten pellefant, men dette er jo helt enkle ting. Hvorfor tror du for eksempel ikke at personalet ønsker at du skal gå på toalettet mens man takser eller står ved gate?

Husker du gamle tog? Da skulle man ikke kjøre Stora Bommelom-Paketet på stasjonen, men vente til man var utenfor en bondegård eller noen man ikke likte. Der var det helt åpent og tingene bare raste ut på skinnegangen.

På fly er det jo omtrent det samme. Du bommelommer ut alle snurrekjeksene, sjokoladekulene og key lime pie'en og så trykker du på knappen. Så suser og durer det grusomt. Så blir alt sugd ut. Forskjellen er jo at det går lettere her siden du har lavere lufttrykk utenfor sånn at alle tingene blir sugd rett ut.

Derfor har man også setebelte skiltet på så lenge. Det er for at flyet skal komme seg opp i vakum, men også for at den store høyden og kulda får all bommelommen din til å fryse og bli til bittesmå partikler. Når de omsider kommer ned til bakken som støv eller sur nedbør er det ingen som egentlig merker noe særlig til det. Men selv prøver jeg å ikke gå rundt rett under et fly. Særlig ikke et fra India. Det kan man følge med på med flightradar24. #praktisk.

En liten fun fact er at man i de senere år har begynt å installere en liten rist ved utløpet fra flyet, slik at bommelommen blir enda bedre spredt ut. Nøtter skapte tidlig problemer med disse ristene, og det er årsaken til at flere og flere flyselskap nå ikke lenger serverer nøtter. Varme nøtter var aller verst da de også ble litt seige og klebrige.

EGENTLIG burde hele tråden flyttes til Flyteknisk forum.

Men nå må jeg jobbe. Jeg skal telle binders og legge de i hauger på 5 og 5

Forresten noen som har prøvd dorull trikset på flydo?

Man ruller ut litt dopapir nedi skåla (uten å rive av), og så ruller man ut papir ut av doen og nedover i economy kabinen. Så bak i galley. Så river man av og lar det ligge mens man løper, som om man nettopp har raida Club Kitchen, tilbake til do og trykker på knappen. Evt har en medsammensvoren inne på do.

Har kjørt dette mye på Danskebåten men Pappa sier av en eller annen grunn nei når jeg vil prøve på fly

Takk for en informativ diskusjon. Dorulltricket funker normalt dårlig, ettersom ‘suget’ kun varer noen få sekunder. Derfor stopper trekket relativt kjapt.

Back