Driftsøkonomi A333 vs. A332

PeopleExpress

ScanFlyer Blue
Driftsøkonomi A333 vs. A332

Er det noen som vet hvordan driftsøkonomien til A332 er i forhold til den noe større versjonen A333.

Grunnen til at jeg spør, er fordi flere her på forumet har påpekt at SAS trenger denne flytypen for å kunne etablere seg fra OSL på intercontinentale ruter.
 
Re: Driftsøkonomi A333 vs. A332

De har samme motorer, samme MTOW, men ulik passasjerkapasitet og ulik fuel-kapasitet. Dvs 332 har lenger rekkevidde på bekostning av passasjerkapasiteten. 332 er en mer fleksibel maskin som kan fly lenger med mer frakt.
For kortere ruter er 333 mer økonomisk pr sete, men dersom distansen blir lenger så vil man måtte redusere payload såpass at 332 vil være mer økomisk.
333 er et perfekt fly for Europa til Østkysten/Chicago, men skal man fly til Vestkysten av USA eller Asia så vil 332 være mer økonomisk. 333 vil da ikke kunne ta med nok payload til å være det beste valget.
 
Back
Top