Dobbel bombetrussel CPH-SVG 21/3

Someone

Moderator
Medlem
Både SAS SK1874 (EI-FPR) og Norwegian DY971 (LN-NGM) på CPH-SVG ble i går utsatt for falske bombetrussler, med påfølgende retur til CPH og alt styret det innebærer.
 
Er det noen som har noen tanker om hvorfor SAS-flyet, som var godt på vei mot landing på Sola, måtte fly helt tilbake til København?
 
Er det noen som har noen tanker om hvorfor SAS-flyet, som var godt på vei mot landing på Sola, måtte fly helt tilbake til København?

I følge artikkel i Aftenbladet i dag mistet de autorisasjonen til å lande på Sola. Jeg stusset lenge på dette selv i går. Ting tyder vel på at trusselen gikk mot et uspesifisert avgang mellom CPH og SVG og ikke kunne konkludere med hvilket fly trusselen gjaldt så de kalte begge maskinene tilbake til CPH.

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i...eg-i-flyet?utm_source=iosapp&utm_medium=share
 
I følge artikkel i Aftenbladet i dag mistet de autorisasjonen til å lande på Sola. Jeg stusset lenge på dette selv i går. Ting tyder vel på at trusselen gikk mot et uspesifisert avgang mellom CPH og SVG og ikke kunne konkludere med hvilket fly trusselen gjaldt så de kalte begge maskinene tilbake til CPH.

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i...eg-i-flyet?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Men ville det ikke gitt mening å få flyet raskest mulig ned på bakken, for å minimere risiko for at noe skulle skje mens flyet er i lufta?
 
Back
Top