DO228NG + Lufttransport (Bare jeg som har misset denne?)

LN-GBM

ScanFlyer Silver
Ble litt overrasket da jeg leste om denne kombinasjonen i en av tidningarna som kom inn i heimen. Søkte litt på nettet, og fant ut at Lufttransport faktisk er European launch customer for den nye maurslukeren. Tror ikke jeg har hørt dette før, og fant ingenting når jeg søkte på forumet...

Norwegian Lufttransport AS Orders DO228 New Generation
The aircraft will be used for passenger and cargo transport between Longyearbyen and gravel airfields at Svea and Ny Ålesund on the island of Svalbard, Norway. The customers of Lufttransport AS using the Do 228 NG are Store Norske Spitsbergen Kullkompani AS (www.snsk.no) and King Bay As (www.kingsbay.no). By this Lufttransport AS will become the launch customer for the Do 228 NG in Europe.
http://www.ruag.com/en/aviation/Media/Mediadetail?id=136

Last edited:
Er de(t) satt i trafikk enda/når vil de(t) bli satt i trafikk? Vil de kanskje komme innom Tromsø på nyåret tro? :)

Stilig bilde! Da vil den jo få samme faregskjema som LN-LYR fikk for snart et år siden. Lufttransport nevner forøvrig denne flytypen i en brosjyre jeg fikk tak i på åpen dag her på flyplassen i slutten av august.

Og maskinen lander på TOS i ettermiddag ;) blir vel stående et par dager før den skal ut å lufte seg...

Hmm... ja æ va sekker helt til du sir at den ikke kommer :) haha.... Kan godt hende den kommer imorra ettersom været e litt ustabilt nu...

Fy fader for et fint vær dere har (og sol.... :8::drunk::cry:)! Vet du/hørte du noe om når det kommer videre nordover? Merkelig hvis været skal ha noe å si for et så "hardbarka" fly, det skal jo trossalt operere på Svalbard...

Disregard, jeg ser LTS'en ligge i 11700 fot rett øst av Bodø - heading hopefully mot Tromsø Lufthavn :)

Noen som har sett bilder av interiøret? Er det noen endring der? (Er vel begrenset hvor mye man kan endre men...;))

Noen som har sett bilder av interiøret? Er det noen endring der? (Er vel begrenset hvor mye man kan endre men...;))

Her er fra produsenten, så er usikker på om det er LT sin. Men nå er vel den eneste som er produsert så langt av NG som ren pax. Uansett representativt for de endringer som er gjort.

Attachments

• DoInteriør.jpg
    DoInteriør.jpg
    55 KB · Views: 323
Se der ja, takk for det! Synes vel ikke det skriker 2010 av den kabinen akkurat, men det er jo begrenset hvor lenge folk skal sitte der inne.

Gjennomsnittbrukeren av iallefall dette flyindividet driter vel noget i hvordan flyet ser ut inni.... Forskere og gruvearbeidere, ikke akkurat Emirates First-classe-krevende mennesker :p

LN-FAB kommer helt sikkert med bilder inne i fra det faktiske flyet i morgen, evt jeg og LN-DAG også hvis vi klarer å trylle oss over gjerdet på noe vis.... Me får sjå.

Back