BKK-CDG TG F
Bangkok - Paris
Flight: TG 930
Maskin: A343-600
Klasse: First
Sete: 1A
Det var andre gang jeg fikk oppleve firstclass check-in området til Thai, og en kan lett bli vant til denne luksusen. Hadde med en kollega som reiste Swiss i C, og de sendte like godt assistenten min bort til Swiss med han mens jeg slappet av i en stol til de kom tilbake. Ah, greit med en tjener altså
Så var det som vanlig fasttrack, golfbil og eget rom i firstclassloungen. Må jo for all del ikke menge oss med de som "bare" har TG gullkort med access.
Champagne? Ja takk.
Mat? Tja, hvorfor ikke?
GT? Ok da
Hadde egentlig ikke noe behov for massasje, men tenkte jeg måtte sjekke fotmassasjen for TP. Firstclass har eget område for dette, der man sitter i et romslig åpent avlukke i en lenestol. Hun som masserte kunne fortelle at hun hadde en bachelor i marketing og hadde vært lærer før. Betalte visst bedre å jobbe der. Synes jeg ser noen av lærerne i Norge skifte jobb..
På flyet fikk jeg ett hvitt Rimowakit:
Kaviaren fungerte best med Champagne (DP´03), selv om jeg forsøkte å helle i meg noe vodka også. Er nok ikke så hardcore som russerne.
De hadde ikke med den maten jeg hadde forhåndsbestilt. Irriterende, men mulig det er fordi special meal overstyrer. Det er akkurat den samme glutenfri maten som blir servert i økonomi, business og first. Og det holder igrunnen ikke, siden det fint går an å servere ypperlig og velsmakende glutenfritt, spesielt på first. Hadde jeg ikke reist på rabattert billett ville jeg frarådet å bestille GL og heller gamble på å få forhåndsbestilt. Tro meg, jeg ringte på forhånd og snakket også med innsjekk.
Kaninforet:
De hentet noe mat fra business da jeg sendte tilbake den stusselige laksen de kom trekkende med. Her noe kylling i en slags karri:
Ellers var det frukt. Champagne fungerer fint med potetchips også:
Frokosten var også middelmådig, de hadde ikke dette utvalget som sto på menyen:
Så det ble bare dette:
CDG har jeg ikke vært på før, og det var en møkkaflyplass spør du meg. Iallefall for STAR-flighter. Hva f... er vitsen med Fasttrack hvis de slipper alle mulige passasjerer uten fasttrackpass igjennom? Tok 30 min i imigrasjon.
Herlig å komme kl 7 til loungen og bli møtt med dette skiltet:
Fikk ikke lov å komme inn til Senatorlounge siden den var på baksiden av en securityinngang, og da jeg spurte utallige franskmenn uten noe engelskuttale ble jeg sendt helt ut i terminalen/baggasjemottak og måtte gå runden igjen. Passe blid da, og angret på at jeg ikke hadde notert meg hvor den firstclass STAR-loungen egentlig var. Ingen info rundt omkring. Men kom meg omsider inn på SAS-loungen kl 9.
SAS PLUS er som mange før her har sagt, middelmådig. 736 fly fra CDG-OSL, men hadde 3seter for meg selv. Samme maskin fra OSL-KRS. Litt lite med 1t transit når SGS ikke prioriterer baggasjen. Så lett trim opp til Gullinnsjekk. Hadde ordnet meg nødutgang, så benplass var ok.
Oppsummert har Thai First vært en utrolig flott opplevelse til en rimelig penge. Tviler på at det er verdt fullpris med de mangler på spesielt tilrettelegging av mat. Men reiste primært pga seter, luksus og flytyper, så var forberedt på at ikke alt var på topp, flere andre TP som nevner småting som ikke bør skje på First, f.eks at en ikke blir fulgt helt til Gate osv.
Jeg har fått targeted fra US igjen, 100% bonus som utgår 31.juli. Må innrømme at det rykker godt i bookingfingeren altså, dette er en luksus som jeg kan bli vant til. Men SK PLUS intraflighter skal jeg ikke ta. C-produktet til både LH og LX er ganske mye bedre.