• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DM øger på BLL

Guest

ScanFlyer Gold
DM øger på BLL

Fra sommer fartplanen går DM ind med en ekstra eftermiddagsafgang til AMS - i højsæson skal den dog flyve NCE/AGP/ALC/PMI på skift i stedet for, men alle disse skal afgå fra BLL kl ca 1530. Hvad skal den maskine lave indtil da? Nogen med inside DM information?

Re: DM øger på BLL

Denne øgning med en ekstra dagligt afg. på AMS og højsommer flyvningerne til NCE, AGP, PMI og ALC kræver ifaktisk kke en ekstra maskine hvis det er det du mener Jens.

De 4 nuværende B737 som flyver rute kan, pga lidt omlægninger på AMS samt visse nedskæringer i højsommeren (ultimo juni-ultimo august) på CDG (aften afg.) og AMS (fra BLL kl. 15.15), også flyve det kommende sommerprogram.

Nu kender jeg naturligvis ikke den 100% korrekte rotationsplan, men den kunne se sådan ud.

For- og eftersommer hverdage (april-ultimo juni og ultimo august -oktober):
1 B737
BLL-FRA/50m/FRA-BLL/40m/BLL-AMS/40m/AMS-BLL/40m/BLL-AMS/40m/AMS-BLL/40m/BLL-AMS/40m/AMS-BLL
2 B737
BLL-CDG/40m/CDG-BLL/40m/BLL-CDG/50m/CDG-BLL/45m/BLL-CDG/45m/CDG-BLL
3 B737
BLL-AMS/50m/AMS-BLL/40m/BLL-FRA/90m/FRA-CPH/100m/CPH-FRA/80m/FRA-BLL
4 B737 -
BLL-LGW/40m/LGW-BLL/40m/BLL-LGW/40m/LGW-BLL/55m/BLL-LGW/50m/LGW-BLL

Højsommeren hverdag (ultimo juni-ultimo august):
1 B737
BLL-FRA/50m/FRA-BLL/40m/BLL-AMS/40m/AMS-BLL/50m/BLL-NCE+PMI+ALC+AGP/45-50m/NCE+PMI+ALC+AGP-BLL
2 B737
BLL-CDG/40m/CDG-BLL/40m/BLL-CDG/50m/CDG-BLL/135m/BLL-AMS/40m/AMS-BLL
3 B737
BLL-AMS/50m/AMS-BLL/40m/BLL-FRA/90m/FRA-CPH/100m/CPH-FRA/80m/FRA-BLL
4 B737 -
BLL-LGW/40m/LGW-BLL/40m/BLL-LGW/40m/LGW-BLL/55m/BLL-LGW/50m/LGW-BLL

Dette er på ingen måde noget bekræftet information fra Maersk Air, blot lidt matematik :spin: Men stemmer ovenstående (hvilket jeg tror det gør :) ) ser det ud til at Maersk Air helt enkelt udnytter deres Billund maskiner bedre!

Deet har du ret i :devot: - sådan kan det godt skrues sammen. Jeg havde overset, at de cutter på CDG.:sarc

OMvendt med kun 40-50 min turn around blir de sårbare. (ja jeg ved godt at andre LCC har 30 min)

Jeg havde håbet på, at de var kommet med en øgning på BLL - men man har vel lov at drømme:up:

De har også kuttet på CDG de sidste par år i juli/august, dog med den forskel at det har været middags afgangen de har kuttet. I år er det aften afgangen. Men det har de vel været tvunget til pga deres sæsonflyvninger på NCE, PMI, ALC og AGP.

At drømme og have en god fantasi er bestemt ikke noget man skal undervurderer :thumbup

Back